به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیتالله سید احمد علمالهدی، وی روز چهارشنبه در دیدار با معاونان استاندار و مدیران کل دستگاههای اجرایی خراسان رضوی افزود: اینکه تشکیل وزارت بازرگانی تا چه مقدار بتواند بار را از دوش وزارت صنعت، معدن و تجارت بردارد، هنوز جای کار کارشناسی دارد اما اصل موضوع ناظر بر فعالیت مؤثرتر در حوزه کنترل بازار است.
وی ادامه داد: امروزه ۲ مساله در بانکها و مراکز اقتصادی وجود دارد؛ یکی اینکه تسهیلات بانکی به جای هزینه شدن در ردیفهای سرمایهگذاری در حوزههای مصرفی هزینه میشود و دوم آنکه بانکها در برابر تسهیلاتی که اعطا میکنند، بازرسی ندارند. این مشکل بزرگی است که در نتیجه آن، صاحبان صنایع تسهیلات کلان دریافت میکنند اما به جای هزینه کردن در جهت رونق تولید، آن را خرج مسائل لوکس و ساخت تالار و پاساژ میکنند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: سرانجام این وضع نیز رقم خوردن شرایطی بوده که در آن دولت اگرچه حقوق کارگران را افزایش میدهد اما کارگر امروز از کارگر گذشته بیشتر گرفتار مسائل معیشتی است و گرانی و تورم، سفره او را از گذشته کوچکتر میکند.
وی افزود: نقدینگی موضوعی نیست که همیشه به نفع مردم باشد بلکه باید بهموازات حمایت از مشاغل خرد، سیاستگذاری برای تقویت صنایع کلان نیز انجام شود که توسعه بر پایه یک زیربنای قوی اتفاق بیفتد. اعطای تسهیلات و تزریق نقدینگی به جامعه نیز نباید منجر به افزایش تورم و ایجاد ورشکستگیهای سنگینتر برای تولیدکنندگان شود.
آیت الله علم الهدی اظهار داشت: وقتی برای دریافت بودجهای مشغول رایزنی هستید یا زمانی که قصد هزینه کرد یک اعتبار خاص را دارید، در همه حال به این فکر کنید که اینجا استان امام رضا(ع) است و شما در مسوولیت و منصب خود، خادم خاص امام هشتم هستید بنابراین باید شرایطی را ایجاد کنید که دیار علی ابن موسیالرضا(ع)، بیکار و فقیر نداشته باشد.
وی ادامه داد: اینکه خراسان رضوی توانسته رتبه نخست اشتغالزایی خالص را در سال ۱۴۰۱ در کشور داشته باشد، موضوع خوبی است اما همین مسیر را ادامه دهید تا برادران و خواهران ساکن در محلات حاشیه شهر هم طعم این توفیقات را بچشند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت ارتباط مؤثر مدیران کل با رسانههای استان گفت: مدیران کل و معاونان استاندار باید ارتباط خود را با رسانهها تقویت کنند. حقیقت این است که امروزه اقدامات زیرساختی و کارهای مهمی در استان اتفاق افتاده اما اینکه بهصورت قطرهچکانی با رسانهها تعامل میکنید و اطلاعات را به صورت محدود به اشتراک میگذارید، باعث شده تا عموم مردم هنوز از این اتفاقات بزرگ خبر نداشته باشند.
وی تصریح کرد: تا زمانی که راهبرد یک رسانه ناظر بر انعکاس پیشرفتها و تزریق امید به جامعه نباشد، انتشار یک خبر مختصر بیفایده خواهد بود. این ارتباط بیواسطه مزیتهای بزرگی دارد، مردم را از تلاشهای شما آگاه میکند، جوانان به آینده امیدوار میشوند و علاوه بر اینها، شما میتوانید با اعلام رسمی تعهدات دستگاههای دیگر، آنان را نسبت به پیگیری تعهداتشان متعهد کنید زیرا رسانهها به نمایندگی از مردم، از آنها مطالبه خواهند کرد.
نظر شما