۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۳:۵۶
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85107973
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لاوروف و المقداد راه حل سوریه براساس فرمت آستانه را بررسی کردند

تهران-ایرنا- «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه چهارشنبه شب با «فیصل المقداد» همتای سوری آن راه حل سیاسی در سوریه براساس نقش تأثیرگذار فرمت آستانه را بررسی کردند.

به گزارش ایرنا از رسانه‌های سوری، در بیانیه وزارت امورخارجه سوریه آمده است: دو وزیر دیدگاه‌های منطقه ای و بین المللی را در فضایی مبتنی بر اعتماد متقابل بررسی کردند.

در این دیدار همچنین آخرین تحولات در سوریه و پیرامون آن با جزییات و با تمرکز بر تقویت راه حل جامعه بحران سوریه به ویژه نقش تأثیرگذار فرمت آستانه بررسی شد.

گفت وگو میان دمشق و اطراف منطقه ای آن درخصوص اصل احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی آن و احیای روابط دمشق با کشورهای عربی پیش از نشست اتحادیه عرب در عربستان از دیگر مواردی بود که در این دیدار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این بیانیه بر ضرورت افزایش کمک‌های بین المللی به دمشق برای فائق آمدن بر نتایج ناشی از زمین لرزه ویرانگر اخیر و نیز بازسازی سوریه پس از پایان جنگ تأکید شد.

همچنین در این دیدار بر اهمیت ادامه تلاش‌های مستمر برای تشویق برای بازگشت آوارگان فلسطینی از طریق فراهم کردن شرایط مادی مناسب تأکید شد.

این دیدار در جریان نشست چهارجانبه وزیران امورخارجه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه در مسکو برگزار شده است.

نشست چهارجانبه وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه، جمهوری عربی سوریه و جمهوری ترکیه چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در مسکو برگزار شد.

عمارت تشریفات وزارت امور خارجه روسیه در مسکو میزبان دکتر حسین امیرعبداللهیان، سرگئی لاوروف، فیصل المقداد و مولود چاووش‌اوغلو بود و آنها درباره حل مسائل سوریه در چارچوب سیاسی گفت‌وگو کردند.

آخرین تکاپوها در چارچوب همکاری های این چهار کشور مربوط به اجلاس وزیران دفاع بود که اوایل اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به میزبانی مسکو برگزار شد.

پیش از آن، چهار کشور اواخر فروردین ماه در سطح معاونان وزارت امور خارجه در پایتخت روسیه، مذاکراتی در این راستا داشتند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه سه‌شنبه با هدف شرکت در نشست چهارجانبه وزیران امور خارجه درباره سوریه وارد مسکو شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha