۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰:۳۳
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85108000
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جمهوریخواهان لایحه تقویت همکاری‌های امنیتی در نیمکره غربی ارائه کردند

تهران- ایرنا- دو سناتور جمهوریخواه لایحه‌ای درباره افزایش همکاری‌های امنیتی میان آمریکا و سایر کشورهای نیمکره غربی ارائه کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، مارکو روبیو سناتور فلوریدا چهارشنبه اعلام کرد که وی به همراه بیل کاسیدی سناتور لوئیزیانا این طرح را تهیه کرده است.

روبیو در بیانیه‌ای گفت: این لایحه خواستار افزایش همکاری امنیتی دوجانبه و چندجانبه میان کشورهای نیمکره غربی و ایجاد اخلال و مقابله با قاچاق مواد مخدر است.

وی بار دیگر با تکرار اتهامات بی‌اساس مدعی شد: پکن، مسکو و تهران نیمکره غربی را بی‌ثبات کرده و تهدیدهای مستقیمی علیه منافع امنیت ملی و منطقه ایجاد می‌کنند.

این طرح با عنوان «قانون راهبرد امنیتی نیمکره غربی ۲۰۲۳» ارائه شده و وزرای دفاع و خارجه آمریکا را ملزم می‌کند تا مشترکا راهبردی چندساله برای ارتقای تعامل دیپلماتیک و کمک‌های امنیتی در منطقه، تقویت ثبات منطقه‌ای و پیشبرد منافع راهبردی ایالات متحده ارائه دهند.

در این بیانیه ادعا شده است که نفوذ «مخرب و مضر» چین، روسیه و ایران در آمریکای لاتین تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکا و مردم نیمکره غربی است.

این لایحه همچنین از وزیر خارجه آمریکا می‌خواهد تا گزارشی در مورد تلاش دولت ونزوئلا برای بازداشت شهروندان ایالات متحده یا افراد مقیم آمریکا تهیه کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha