۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۰۰
کد خبر: 85108051
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی: امواج ناپایدار از روز شنبه استان کرمانشاه را فرامی‌گیرد

کرمانشاه - ایرنا - رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: امواج ناپایدار از روز شنبه این استان را در برگرفته و شاهد وزش باد، رشد ابر و بارش باران خواهیم بود.

سعید قاسمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی در روزهای پنجشنبه و جمعه، با استقرار وضعیتی پایدار در منطقه، به استثنای رشد ابر و در بعضی ساعات وزش باد، پدیده قابل ذکر دیگری برای جو استان پیش بینی نمی شود.

وی اضافه کرد: در روز شنبه عبور موج ناپایدار دیگری، شرایط را برای تشدید وزش باد، رشد ابر، رگبار پراکنده باران و رعدوبرق در سطح استان فراهم خواهد کرد.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه افزود: دمای هوا نیز از بعدازظهر امروز پنجشنبه تا شنبه هفته آینده، روندی رو به افزایش خواهد داشت.

قاسمی یادآور شد: بر اثر امواج ناپایداری که از اواسط هفته تا روز چهارشنبه استان را تحت تاثیر خود قرار داد بارش های خوبی در مناطق مختلف استان به ثبت رسید به طوری که بیشترین میزان بارندگی از شهرستان جوانرود و با ۴۵ میلی متر گزارش شد.

وی افزود: روانسر با ۳۸ ، قصر شیرین با ۳۱ و ثلاث باباجانی با ۲۶ میلی متر شاهد بیشترین بارندگی ها در ۲۴ ساعت گذشته پس از جوانرود بودند.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در سطح استان ۱۲ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه فرودگاهی و جوبالا، ۱۲ ایستگاه خودکار، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۹۲ ایستگاه باران سنجی، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه رادار هواشناسی، ۱۶ ایستگاه تبخیر سنجی و ۱۰ تشعشع سنجی دیجیتال در حال فعالیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha