برنامه عملیاتی برای ایمنی راه‌های خراسان جنوبی به نتیجه رسید

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: ارتقای شرایط موجود و افزایش ایمنی جاده‌های استان، برنامه عملیاتی ویژه‌ای نیاز دارد که در نشست با معاون وزیر راه و شهرسازی به نتیجه رسید.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت از نتایج دیدارش با معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت و افزود: در این دیدار مقرر شد در راستای ارتقای ایمنی جاده‌های خراسان جنوبی، تفاهم‌نامه‌ای بین استان و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تدوین شود.

وی از ارتقای ایمنی جاده‌های استان در سال جاری در قالب یک برنامه عملیاتی خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه بعد از تصویب و ابلاغ به عنوان یک نقشه راه در دستور کار حوزه‌های مجری قرار می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی تدوین برنامه‌های عملیاتی برای همه حوزه‌ها را در شروع سال جدید، یک اصل مهم خواند و گفت: باید اقدامات سال به ویژه در حوزه های زیرساختی هدف‌گذاری شوند.

وی با تاکید بر اینکه راه ها یکی از مهمترین زیرساخت‌هاست اظهار داشت: خراسان جنوبی با ۱۵۱ هزار متر مربع مساحت، سومین استان وسیع کشور است و با بیش از ۱۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر انواع راه در جایگاه هفتم قرار دارد.

قناعت افزود: متاسفانه جاده‌های خراسان جنوبی سطح خرابی بالایی دارند و نوروز امسال شاهد افزایش ترددها و تلفات جاده‌ای در محورهای استان بودیم.

وی با اشاره به اینکه ضرورت ارتقای سطح ایمنی جاده‌ها از مصوبات کمیسیون ایمنی راه‌های استان است گفت: در سلسله نشست‌هایی با حوزه‌های مرتبط راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر، اورژانس، پلیس راه و راهور، ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر حوزه‌ها تکلیف هر دستگاه در این زمینه مشخص شده است.

استاندار خراسان جنوبی مهمترین بخش را اجرای روکش آسفالت در شریان‌های اصلی استان عنوان کرد و گفت: محورهای نهبندان - سربیشه، سربیشه - بیرجند، بیرجند - قاین، دیهوک - طبس، طبس - اصفهان، فردوس - بجستان از محورهای اصلی و پرتردد استان است.

تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری، حذف نقاط حادثه‌خیز، اصلاح آب نماها، روکش آسفالت محورهای فرعی و روستایی که می‌تواند به ارتقای سطح ایمنی راه‌های استان کمک کند از جمله موارد مطرح شده در این دیدار با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha