۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۳۵
کد خبر: 85108138
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کوچکترین مدرسه مازندران فقط یک دانش آموز دارد

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۳۵
کد خبر: 85108138
کوچکترین مدرسه مازندران فقط یک دانش آموز دارد

ساری- ایرنا- رییس آموزش وپرورش بندپی شرقی بابل گفت: در روستای کوهستانی و سخت‌گذرسماکوش‌محله بابل مدرسه‌ای با یک دانش آموز دایر است.

موسی طهماسبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای این مدرسه دانش آموز پسر که در پایه ششم مشغول تحصیل است یک معلم نیز مشغول خدمت است که اگر این امکانات فراهم نباشد با توجه مشکلات رفت و آمد، از تحصیل باز می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: ۶ هزار و ۵۷۵ دانش آموز در ۱۱۳ واحد آموزشی این منطقه به تحصیل اشتغال دارند که ۲ مدرسه یک دانش آموز دارند.

رییس آموزش وپرورش بندپی شرقی بابل اضافه کرد: سیاست وزارت آموزش و پرورش بر این است که حتی یک دانش آموز نیز از قافله تعلیم و تربیت باز نماند.

طهماسبی تصریح کرد: روستای سماکوش محله در منطقه‌ای کوهستانی در ۵۰ کیلومتری جنوب شهرستان بابل قرار دارد. روستایی که اکنون حدود ۲۰ خانوار در آنجا زندگی می‌کنند.

این مقام مسوول افزود: تنها مدرسه این روستا دبستان عدل است که در سال ۱۳۵۱ تاسیس شده که حالا مبین نصرالهی تنها یک دانش آموز این مدرسه است.

به گزارش ایرنا، مبین نصرالهی ۱۲ سال دارد و کلاس ششم است. معلم او عمار چلنگر یکی از معلمان جوان منطقه است که سال اول خدمتش را در آموزش و پرورش بندپی شرقی سپری می‌کند.

آموزش و پرورش مازندران دارای ۳۷ هزار و ۴۰۰ نیروی انسانی است که از این تعداد ۲۴ هزار و ۳۰۰ نفر معلم و بقیه در مجموعه اداری و خدماتی هستند.

کوچکترین مدرسه مازندران فقط یک دانش آموز دارد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha