۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85108187
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۷۰ هکتار از اراضی بیابانی خواف با مشارکت مردم نهال‌کاری شد

گناباد-ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خواف گفت: بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان با مشارکت مردم طی یکسال گذشته نهال‌کاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی کریمی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این چهارچوب بیش از ۱۰ هزار اصله نهال تاغ در نهالستان شهرستان خواف تولید و در سطح ۴۷۰ هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان به همت مردم محلی کاشته شد.

وی اضافه کرد: از مجموع ۹۸۰ هزار هکتار مساحت شهرستان مرزی خواف حدود ۴۰۰ هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می دهد که بیشتر در کانونهای فرسایش بادی خاکی واقع شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خواف اظهار داشت: با توجه به قرارگرفتن این شهرستان تحت تاثیر پدیده گرد و غبار و فرسایش بادی، در کنار کاشت نهال اقدامات مقابله با بیابان زایی در این شهرستان مانند مدیریت روان آبهای سطحی آبیاری و مراقبت سنواتی در سطح ۳۵۰ هکتار طی همین مدت اجرا شده است.

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۱۰ تن بذر مرتعی بیابانی در شهرستان خواف هم طی یک سال قبل جمع آوری شده و فعالیتهای مطالعاتی و تحقیقاتی از جمله تهیه طرح "ترسیب کربن" در دست اجرا می باشد.

کریمی به اجرای عملیات آماده سازی بستر کاشت در ۹۲۶ هکتار سطوح معدنی در خواف اشاره کرد و گفت: عملیات بوته کاری در مناطق تخریب شده ناشی از فعالیت های معدنی نیز در دست انجام است.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha