۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 2712
کد خبر: 85108332
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مانور پاسخ به زلزله ۶ ریشتری در بیرجند برگزار شد

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰
کد خبر: 85108332
مانور پاسخ به زلزله ۶ ریشتری در بیرجند برگزار شد

بیرجند - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: به منظور بررسی سطح آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان هنگام حوادث و بلایا، مانور دور میزی زلزله در بیرجند برگزار شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمود اکبری بیان کرد: این مانور با فرض وقوع زلزله ۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در روستای خراشاد بیرجند، برگزار شد.

وی افزود: از شروع حادثه تا پایان خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان فرضی در این مانور، عملکرد دستگاه‌های دخیل در مدیریت بحران مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در چنین مواقعی ضمن فراخوان تیم خانه هلال مستقر در روستا بلافاصله تیم‌های ارزیاب از نزدیک‌ترین محل به کانون زلزله اعزام می‌شوند.

وی اظهار داشت: همچنین اطلاع‌رسانی کامل، آماده‌باش و اعلام وضعیت قرمز به شعب معین و برگزاری جلسه مدیریت عملیات اضطراری در مرکز EOC، برقراری ارتباط و انجام هماهنگی لازم با سازمان امداد و نجات، مجموعه فرمانداری و مدیریت بحران استان انجام می‌شود.

اکبری با بیان اینکه مانور دور میزی زلزله به منظور ارتقای سطح آمادگی در بیرجند برگزار شد، گفت: مانور زلزله به صورت عملیاتی و میدانی با حضور سایر دستگاه‌های کارگروه امداد و نجات با مدیریت فرمانداری و مدیریت بحران استان به زودی برگزار می‌شود.

روستای خراشاد با جمعیت ۶۸۶ نفر در ۲۰ کیلومتری بیرجند واقع شده و ۵۵ درصد ابنیه روستا دارای بافت قدیمی است.

۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت هفته هلال احمر نام دارد و در خراسان جنوبی ۴۰ برنامه محوری برای این هفته تدارک دیده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha