۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۵۹
کد خبر: 85108472
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دومین رویداد استارتی نو در مشهد برگزار شد

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۵۹
کد خبر: 85108472
دومین رویداد استارتی نو در مشهد برگزار شد

مشهد -ایرنا- دومین رویداد استارتی نو در مشهد روز پنجشنبه با هدف ترویج و فراهم کردن زمینه اشتغال دانشجویان در شرکتهای دانش‌بنیان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست معاونت توسعه فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی در این همایش گفت: سال گذشته حدود هشت هزار دانشجو از مجموعه پارک بازدید کردند ولی این حضور خروجی و نتیجه خاصی به همراه نداشت.

علی اسماعیلی افزود: این بازدید ها باید آغاز کننده شناخت دانشجویان و در ادامه ایجاد اشتغال با هدف رفع نیازهای صنایع را در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: نیازهای زیادی در کشور وجود دارد که باید به آن توجه شود، پایان نامه های دانشجویی باید به سمت رفع چالش های صنایع سوق یابد.

استادیار گروه آموزشی مهندسی مکانیک دانشگاه فردوسی مشهد اضافه کرد: حضور دانشجویان در صنایع با نگاه کارآموزی اشتباه است، بلکه باید این مسیر به گونه‌ای طراحی شود تا رفع چالش صنایع، با مسیر تحقیق و توسعه همراه شود.

وی ادامه داد: نیازهای بسیاری در کشور وجود دارد و صنایع به دلیل درگیری و اشتغال خود کمتر به این موضوع توجه می‌کنند، ولی دانشجویان می‌توانند ضمن حضور در کنار صنایع استان بر این موضوعات نیز تمرکز کنند و برای به نتیجه رسیدن آن، برنامه ریزی کنند.

اسماعیلی گفت: به عنوان نمونه سالانه برای فعالیت صنایع نفتی و پالایشگاه ها در منطقه عسلویه نیاز به واردات ۳.۵ میلیون دلار لوازم و تجهیزات است و می توان با کمک دانشجویان، کشور را از ورود این لوازم بی نیاز و در نهایت موجب ارزآوری برای کشور شد.

معاون پارک علم و فناوری خراسان رضوی همچنین از صنایع استان خواست با حمایت خود موجب رشد دانشجویان شوند و اظهار کرد: با این اقدام فرصت خوبی برای شرکت ها و در نهایت برای رفع نیازهای کشور ایجاد می‌شود.

۶ گام در مسیر رویداد استارتی نو از دانشگاه تا صنعت

مدیر پژوهش دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: در راستای مهار تورم در کشور که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، برنامه ریزی های صورت گرفته است و بر همین اساس، شناخت بیشتر دانشجویان از صنایع می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.

امیر رضا مسعودی افزود: علمی که در دانشگاه فراگرفته می‌شود باید در مسیر پیشرفت صنایع کشور مورد بهره برداری قرار گیرد تا در نهایت موضوع تولید در کشور به مرحله رفع چالش تورم منتهی شود.

وی با اشاره به طراحی مسیر رویداد استارتی نو «از دانشگاه تا صنعت در شش گام» بیان کرد: این طرح به منظور نزدیک شدن و آشنایی دانشجویان با صنعت و ایجاد زمینه‌های اشتغال آن‌ها در صنایع مرتبط و در گرایش های مختلف رشته مهندسی مکانیک و دیگر رشته های مهندسی اجرا می‌شود.

عضو هیات علمی گروه مهندسی عمران دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: در گام نخست، مخاطبان با زمینۀ کاری، فضای کارخانه و امکانات مهندسی موجود در آن مجموعه آشنا می‌شوند تا بستر ذهنی آنها برای سایر مراحل بعدی آماده گردد.

او گفت: در مرحله دوم، دانشجویان این امکان را پیدا می‌کنند تا با حضور در کارخانه ها مباحثی که در نشست علمی بیان ‌شد را از نزدیک لمس و تفاوت آموخته‌های تئوری و چالش‌های عملی را بهتر درک کنند.

مسعودی با اشاره به اینکه سومین مرحله محک دانشجو با چالش‌های کارخانه است، افزود: در این مرحله چالش‌هایی که کارخانه پیش از این با آن مواجه بوده و یا حتی چالش‌های حل نشده کارخانه، برای دانشجویان مطرح می‌شود و آن‌ها سعی می‌کنند این مسائل را حل کنند.

وی بیان داشت: در قدم بعدی نشستی بین اعضای هیات علمی دانشگاه و عوامل کارخانه، برگزار می‌شود تا در آن به انتقال تجربه بین صنعت و دانشگاه پرداخته ‌شود و درخواست‌ها و نیازهای دو طرف مطرح خواهد شد.

این مدیر دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: در گام پنجم، کارآموزان سعی می‌کنند تا در بازه زمانی مشخصی علاوه بر یادگیری موثر، تجربه فعالیت در محیط صنعتی را نیز به دست آورند.

وی به ششمین گام که مرحله نهایی این طرح است اشاره و اضافه کرد: این مرحله که فرصت شغلی نیز محسوب می شود، با توجه به تجربیات و آموزش‌هایی که شرکت کنندگان در این دوره به دست آورده‌اند، امکان بدست آوردن جایگاه‌های شغلی مرتبط را در کارخانه دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha