۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۳۷
کد خبر: 85108490
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

حضور مردم در صحنه تضمین کننده بقای نظام است

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۳۷
کد خبر: 85108490
حضور مردم در صحنه تضمین کننده بقای نظام است

خمین - ایرنا - نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مردم در صحنه تضمین کننده بقای نظام و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایرنا، «علیرضا نظری» روز پنجشنبه در همایش شوراهای اسلامی شهرستان خمین در سالن اجتماعات بیت تاریخی امام خمینی(ره)، افزود: ساختار نظام جمهوری نجات یافته از نظام استبداد و دیکتاتوری است و نگاه برنامه ریزان مسیر برای حرکت به سمت مشارکت مردم تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در تعیین نوع حکومت و قوانین از مردم نظرخواهی شد و امام خمینی(ره) همواره نقش مردم را در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه قرار دادند.

نماینده مردم خمین در خانه ملت بیان کرد: تا کنون در ۳۸ نوبت به آرای عمومی مراجعه شده و تمام زیرساخت‌های کشور با مشارکت و همدلی مردم رخ داده است.

نظری اظهار داشت: منطق جمهوری اسلامی که برآمده از منطق اهل بیت(ع) است توجه به نظرات مردم و استفاده از ظرفیت‌های مردمی است.

وی برگزاری انتخابات را بسترساز افزایش شور انقلاب در مردم بیان کرد و افزود: عدم برگزاری مشارکت مردم در انتخابات روحیه مشارکت و مطالبه گری آنها را تضعیف می کند.

نماینده مردم خمین در مجلس یازدهم با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر انتخاب درست از سوی مردم، گفت:
مردم مسئول هستند که در تمام انتخابات‌ها با بصیرت شرکت کنند.

نظری مسئولیت در نظام اسلامی را یک امانت عنوان کرد و افزود: شورای شهر و روستا در طرح‌هایی که مصوب می‌کنند باید نگاه به آینده داشته باشند.

وی ادامه داد: شوراها، دهیاران، شهرداران و بخشداران در مقابل اعتبارات و امکاناتی که دارند مسئول و پاسخگو هستند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش دهی سبب امیدواری مردم نسبت به اقدامات مسئولان می شود و بستر پرداخت مالیات را فراهم می‌کند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی گفت: امروز در هر کشوری که مسیر توسعه را آغاز کرده است تمرکززدایی از مدیریت و توجه به مدیریت پ‌های محلی اصل اساسی است.

«حمید پاکپور» اظهار کرد: مدیریت‌های محلی در جایگاه حکمرانی نقش ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به جایگاه تاثیرگذار شوراها افزود: حضور افراد دغدغه‌مند در سازو کار نظام بستر تامین نیازهای مردم را فراهم می‌کند.

پاکپور گفت: بعد از ۶ دوره از فعالیت شوراهای اسلامی، این نهاد نیاز به بازبینی و کارآمدسازی دارد چون در جایگاهی که باید قرار نگرفته است.

وی عدم اشراف اعضای شوراها به قوانین و آموزش را از ضعفهای شوراهای اسلامی دانست و افزود :در راستای افزایش آگاهی اعضای شورا نسبت به قوانین و وظایف خود پارسال ۱۳۰ کارگاه آموزشی برگزار شد و امسال نیز ۱۴۰ کارگاه هدفگذاری شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی شرط کارآمدی شوراهای اسلامی را احترام همه مدیران به جایگاه این نهاد بیان کرد.

پاکپور اضافه کرد: شورا و دهیاری و شهرداری‌ها پیشانی حاکمیت هستند و هر چه قدر این پیشانی در حاکمیت تثبیت شود زمینه رضایتمندی اجتماعی و سرمایه اجتماعی را فراهم می.کند.

وی با انتقاد از محدود شدن جلسات به مسئله گویی و صورت جلسه نویسی گفت: برگزاری جلسات مسئله محور با دسته بندی موضوعی و حضور با دستگاه‌های اجرایی بدون تریدد بخشی از مشکلات نهاد شوراها رفع می‌شود.

پاکپور کارنامه عملکرد تشکیل دهیاری و شورا را موفق عنوان کرد و افزود: پارسال یک‌هزار و ۳۰۰ طرح عمرانی موثر توسط دهیاری ها در مناطق روستایی استان مرکزی اجرا شد.

فرماندار خمین نیز در این همایش گفت: سیاست‌گذاری های واگذار شده به شوراهای اسلامی مولفه مهم جایگان این نهاد است.

«حمید کمانکش » با انتقاد از عدم آگاهی شورها از قانون، ادامه داد: بودجه تخصیص داده شده به این نهاد بیشتر از فرمانداری شهرستان است.

وی تاکید کرد: هیات تطبق فقط عهده‌دار تطبیق مصوبات شوراها با قانون است و این نشان‌دهنده جایگاه شورا در قانون است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha