هاجر رودسرابی: نمایشگاه کتاب فرصت خوبی برای مراکز پژوهشی است + فیلم

تهران- ایرنا- مدیر واحد نخبگی مرکز پژوهشی مبنا نمایشگاه کتاب فرصت خوبی برای مراکز پژوهشی اعلام کرد و گفت: مخاطبان این مرکز نخبگان هستند Tاما نمایشگاه کتاب فرصتی برای شکل‌گیری ارتباط میان مردم و نخبگان خواهد بود.

هاجر رودسرابی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، اظهار داشت: این مرکز پژوهشی مساله محور راهبردگرا است، تمایزی که با مراکز پژوهشی دیگر دارد و این است که پژوهش‌هایی که در این مجموعه انجام می‌شود به سمت اجراسازی پژوهش می‌رود؛ در نتیجه در حوزه‌های فرهنگی و دینی بسیار فعالیت کرده است.

مدیر واحد نخبگی مرکز پژوهشی مبنا افزود: درباره فعالیت پژوهشگران این مرکز در معاونت اجرایی توضیح داد: همکاران بعد از اینکه پژوهش به ثمر می‌رسد، به دنبال منافذ اجرایی پژوهش هستند و فکر می‌کنند پژوهشی که اجرا شود بهتر از کتاب‌هایی است که در کتابخانه بماند و هیچ تاثیری هم نداشته باشد.

وی ادامه داد: نخستین مساله این است که این مرکز مساله محور است و مسائل و آسیب‌های جامعه در آن شناسایی می‌شود و پژوهشگران روی آن مسائل تحقیق می‌کنند و به راهکارها و راهبردهای اجرایی می‌رسند. قسمت معاونت ارتباطات، با برقراری ارتباطات با مراکز و نهادهای دولتی و خصوصی که مسئول اجرای آن راهبردها و راهکارها هستند، پژوهش را به سمت اجراسازی می‌برد.

به گفته رودسرابی گاهی مسئولان در تلاش برای پژوهش عملیاتی برای پیدا کردن راهکار برای آسیبی هستند که در جامعه شکل گرفته است تا آن را رفع کنند و به همین دلیل از پژوهش‌های این مرکز استقبال می‌کنند.

در نمایشگاه کتاب مشکلات را بهتر شناسیایی و به مسئولان منتقل می‌کنیم

مدیر واحد نخبگی مرکز پژوهشی مبنا با اشاره به اینکه در نتیجه پژوهش‌هایی که انجام دادند، به ۱۰ ابر مساله رسیدند، ادامه داد: این مسائل موجب ناکارآمدی شده است که یکی از آن‌ها مساله خانواده است. همه با آسیب‌هایی که خانواده با آن مواجه است، آگاه هستیم . پژوهشگران از سال ۹۳ با راهکارهای حوزه خانواده آشنایی پیدا کردند و راهکارها و راه حل‌هایی برای مواجهه با آن پیدا کردند. در نهایت مرکز مبنا به این نتیجه رسید که تا زمانی که همه بخش‌های خانواده یکجا جمع نشود، حل مساله خانواده ناممکن است که مسئولان هم به این نتیجه رسیدند.

رودسرابی با بیان اینکه نهاد خانواده به عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی، اثرگذارترین نهاد هم هست، ادامه داد: ریشه خیلی از آسیب‌هایی که در جامعه شاهد آن هستیم به خانواده بر می‌گردد و اگر مسئولان این مسائل را پیگیری کنند می‌توانند به نتیجه برسند.

او درباره سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: نمایشگاه کتاب فرصت خوبی است برای مراکزی مثل ما که بتوانیم محصولات خود مان را معرفی کنیم. البته مخاطب‌های مرکز مبنا نخبگان هستند اما به دلیل ارتباط مستقیم نخبگان با مسئولان و مردم اگر این ارتباط نزدیک‌تر شود می‌توانیم مشکلات را بهتر شناسیایی و به مسئولان منتقل کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha