اتحادیه اروپا: انتخابات آتی ترکیه را به دقت دنبال می‌کنیم

تهران- ایرنا- پیتر استانو سخنگوی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه انتخابات آتی در ترکیه را به دقت دنبال می‌کند زیرا آنکارا شریک کلیدی ما است.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، استانو در نشست خبری روزانه کمیسیون اروپا افزود: ترکیه یک شریک کلیدی برای اتحادیه اروپا در جنبه‌های مختلف است و ما چرخه انتخاباتی در این کشور و رای‌گیری آتی را به دقت دنبال می‌کنیم.

سخنگوی اتحادیه اروپا تاکید کرد: از نظر ما، برگزاری شفاف و فراگیر انتخابات آتی در ترکیه دارای اهمیت زیادی است.

استانو افزود: این بلوک همچنین انتظار دارد که رای گیری در راستای استانداردهای دموکراتیکی که ترکیه به آن متعهد است، از جمله کثرت رسانه‌ای و رفتار عادلانه با همه احزاب سیاسی و نامزدهای انتخاباتی انجام شود.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ترکیه همزمان با بیست و هشتمین دوره انتخابات پارلمانی این کشور روز یکشنبه آینده (۱۴ ماه می ۲۰۲۳ / ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) برگزار می‌شود.

در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، رجب طیب اردوغان نامزد مورد حمایت ائتلاف «جمهور»، کمال قلیچداراوغلو نامزد مورد حمایت ائتلاف «ملت»، محرم اینجه نامزد معرفی شده از سوی حزب «مملکت» و سینان اوغان نامزد مورد حمایت ائتلاف «آتا» در حال رقابت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha