احیا و اجرای طرح‌های پیشران اقتصادی اصفهان با جدیت دنبال می شود

اصفهان-ایرنا-معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: احیا و اجرای طرح‌های پیشران اقتصادی اصفهان با جدیت دنبال می شود و رفع موانع آنها در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، امیررضا نقش روز جمعه در جلسه شورای سیاستگذاری و نظارت بر مراکز لجستیک (بندر خشک) و مناطق ویژه اقتصادی اصفهان در استانداری افزود: مراکز لجستیک (بندرخشک) یکی از پیشران‌های مهم اقتصادی اصفهان است که باتوجه به مساعدت‌ وزیر راه و شهرسازی، تفویض اختیار کامل این امر به استان سپرده شده است.

وی ادامه داد: در استان دهکده لجستیک (بندرخشک) و دو پارک لجستیک (به دو صورت عمومی و کشاورزی) در نظر گرفته شده‌ که در سند آمایش مراکز لجستیک کشور مصوب سال ۱۳۹۷ و آمایش استانی قرار گرفته‌اند.

نقش با بیان اینکه چالش های مناطق ویژه اقتصادی استان مغفول مانده است، افزود: بنابراین لازم دیدیم به صورت ویژه به این موضوع ورود کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: از سال های گذشته چهار منطقه ویژه اقتصادی پراکنده و منطقه ویژه اقتصادی کاشان برای استان در نظر گرفته شده است که با مشکلاتی مواجه هستند.

نقش افزود: از این رو در شورای سیاستگذاری و نظارت بر مراکز لجستیک (بندر خشک) و مناطق ویژه اقتصادی، قصد داریم با برداشتن موانع به رشد اقتصادی استان کمک کنیم.

وی با بیان اینکه منظور از اصفهان هوشمند در این حوزه (راه اندازی کارخانه نوآوری) است، افزود: در انتهای فعالیت دولت قبلی، با تفاهم‌نامه چهار جانبه‌ای میان وزارت ارتباطات، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، استانداری و معاونت علمی و فناوری با هدف بهره برداری از نخستین کارخانه نوآوری اصفهان امضا شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان به شهرک ساخت طلا و جواهرات اصفهان اشاره و بیان کرد: این شهرک تنها «صنفی» نیست بلکه هدف تاسیس شهرک ساخت طلا و جواهراتِ بین‌المللی با نگاه مدرن است.

توسعه استان با نگاه به مسائل زیست محیطی و آب

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: ضمن اینکه تمایل داریم حوزه‌های اشتغال و تولید در استان رونق بگیرند اما این مهم در نظر گرفته شود که از لحاظ زیرساختی نیز مشکلات عدیده‌ای داریم.

مهران زینلیان افزود: از این رو در جلسات به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا مجموعه مدیریت استان با قدرت از مصوبات دفاع کند تا به نتایج قابل قبولی دست یابیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان عنوان کرد: یکی از اهداف ما در حمایت از اینگونه پروژه‌ها، توجه ویژه به آب استان بر مبنای طرح‌های اقتصادی است نه اینکه طرح‌های اقتصادی باری بر استان بیفزایند و مدیریت استان را دچار چالش کنند.

زینلیان افزود: از این رو مسائل زیست محیطی از جمله آب استان در مصوبات مد نظر قرار بگیرد تا در آینده مردم استان با مشکل مواجه نشوند.

احداث سه شهرک تخصصی در اصفهان

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز گفت: ۱۲ پروژه شاخص و پیشران از سال های گذشته برای استان پیش‌بینی شده اما برخی از این پروژه‌ها به رغم اهمیتی که برای رشد اقتصادی استان دارند سال‌ها بلاتکلیف مانده‌اند.

امید شریفی افزود: امیدواریم با تدبیر شورای سیاستگذاری و نظارت بر مراکز لجستیک (بندر خشک) و مناطق ویژه اقتصادی استان و همت مدیران این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند.

شریفی افزود: برای هر کدام از پروژه‌های استان نمودار زمانبندی تعریف شده تا براساس آن اجرایی شوند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان، افزود: فرایند اجرای مجتمع اصفهان هوشمند(کارخانه نوآوری) انجام شده است و با برداشتن موانع، در آینده نزدیک به بهره‌برداری می رسد.

وی افزود: سه شهرک تخصصی ساخت طلا و جواهرات، پوشاک، کیف و کفش و شهرک تخصصی تبدیلات گازی (شیمی پارک) نیز در دست اقدام هستند که با اجرای آن‌ها جهش اقتصادی چشمگیری در استان محقق خواهد شد.

به گزارش ایرنا؛ بررسی مراکز لجستیک (بندرخشک)، پایانه‌های صادراتی، مناطق ویژه اقتصادی، دانش‌بنیان، صنایع IT و شهرک‌های تخصصی استان از جمله موضوعات مهم در این نشست بود که برای آن تصمیم گیری شد.

استان اصفهان رُتبه پنجم از نظر طرح‌های نیمه تمام، رُتبه یازدهم از نظر میزان سرمایه‌گذاری و رُتبه چهارم از نظر اشتغال در کشور را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha