بهسازی و مرمت مزار شهدای مراغه آغاز شد

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۴۲
کد خبر: 85109016
بهسازی و مرمت مزار شهدای مراغه آغاز شد

مراغه- ایرنا- بهسازی و مرمت مزار شهدای مراغه با پیشگامی سپاه و همکاری شهرداری با گروه‌های جهادی آغاز شد تا محیط برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ساماندهی شود. 

فرمانده سپاه ناحیه مراغه روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در قالب اجرای این طرح با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار، سنگ مزار شهدا مرمت و کفپوش مزار نیز تعویض می‌شود.

سرهنگ پاسدار یحیی حیدری افزود: رسیدگی به فضای سبز و روشنایی قطعه شهدا و رنگ‌آمیزی اسامی و نوشته‌های بیش از ۷۲۰ سنگ مزار به همت گروه‌های جهادی در حال انجام است.

وی اظهار کرد: هدف اصلی از این طرح تبدیل قطعه شهدا به یک مرکز فرهنگی و مذهبی است و بر همین اساس در مرحله اول بخش‌هایی از سازه و قبور گلزار شهدا که در سالیان گذشته دچار فرسودگی شده بود، مرمت می‌شود.

وی با بیان اینکه مزار شهدای مراغه جزو قطعه‌های مناسب در سطح استان است، خاطرنشان کرد: این مکان فرصت خوبی برای اجرای برنامه‌های مختلف در طول سال فراهم می‌کند و می‌توان در این مکان، برنامه‌های آموزشی و فرهنگی مختلفی برگزار کرد.

مزار شهدای مراغه به مرکز فرهنگی و مذهبی تبدیل می‌شود

سرپرست شهرداری مراغه نیز با تاکید بر اینکه رسیدگی به مزار مطهر شهدا دغدغه مجموعه مدیریت شهری است، بیان کرد: تکریم شهدا به عنوان قهرمانان ملی کشور اسلامی ایران ضروری است و شهرداری مراغه در نظر دارد مزار مطهر شهدا را با بهسازی محیط و ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی به یکی از اصلی‌ترین مراکز برگزاری آیین‌های فرهنگی و مذهبی شهر تبدیل کند.

به گفته «شهرام مروتی» باید تمهیدات لازم برای حضور نسل جوان در مزار مطهر شهدا بیش از پیش فراهم شود زیرا راه و رسم شهدا بهترین چراغ راه نسل جوان است.

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر بهسازی و مرمت، جایگاهی در داخل مزار شهدا احداث می‌شود تا آیین‌های غبارروبی و یادواره‌های شهدا به جای محوطه ورودی گلشن زهرا(س) در داخل مزار و در جوار مزار شهدا برگزار شود.

مدیرعامل آرامستان گلشن زهرا (س) نیز با بیان اینکه نگهداری از مزار شهدا بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی بر عهده شهرداری‌هاست، اضافه کرد: بر همین اساس اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی برای بهسازی و مرمت مزار شهدای مراغه از سوی شهرداری تامین شده است.

فرهاد زمانی افزود: حدود ۵۰ درصد از سنگ‌ مزارهای شهدا به مرمت نیاز دارد و کفپوش مزار نیز بر اثر نمک‌پاشی در سال‌های گذشته از بین رفته است؛ بر همین اساس این قطعه با بیش از چهار هزار مترمربع مساحت بهسازی و مرمت می‌شود.

به گزارش ایرنا در سال ۱۳۸۷ نیز عملیات ساماندهی مزار شهدا مراغه انجام شده بود که حدود ۲ سال به طول انجامید اما عملیات بهسازی و مرمت سال جاری در مدت زمان بسیار اندک و با حداقل هزینه اجرا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha