۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۶
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85109032
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه دزفول: چهارم خرداد روز پاسداشت مقاومت مردم دزفول است

دزفول – ایرنا – امام جمعه دزفول گفت: انتخاب دزفول به عنوان پایتخت مقاومت و پایداری و ثبت چهارم خرداد به نام دزفول در تقویم رسمی، پاسداشت ایثارگری و مقاومت مردم دزفول است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته دزفول در مصلای امام علی(ع) این شهر با اشاره به در پیش بودن سالروز نامگذاری چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری – روز دزفول افزود: هیات دولت در سال ۱۳۶۶ به دلیل مقاومت و نقش برجسته دزفول در دوران دفاع مقدس، این شهر را به عنوان شهر نمونه مقاومت انتخاب و لوح زرینی در چهارم خرداد به دزفول داد.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله قاضی دزفولی نقش کلیدی در مقاومت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس داشت، ادامه داد: مرحوم آیت الله قاضی یکی از شخصیت‌های برجسته و احیاگر خوزستان در مقابل هجمه ارتش بعثی در دوران دفاع مقدس و مورد تکریم و تفقد امام خمینی(ره) بود.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی با تاکید بر اینکه مرحوم آیت الله قاضی دزفولی ذوب در امام خمینی(ره) بود، ادامه داد: ارتباط آیت الله قاضی و امام رابطه‌ای عاطفی، الهی و معنوی و رابطه مرید و مراد بود.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله قاضی دزفولی در عین رافت و مهربانی پیرامون اصل انقلاب با احدی تعارف نداشت، گفت: بی‌توجهی به مظاهر دنیا، اخلاص، شجاعت، دلدادگی به امام و انقلاب و دوری از منیت و خودبزرگ‌بینی از جمله ویژگی‌های شخصیتی مرحوم آیت الله قاضی دزفولی بود.

امام جمعه دزفول با تاکید بر دوری از منیت و خودبزرگ‌بینی در میان همه مسوولان ادامه داد: پیشرفت انقلاب به دلیل اخلاص امام راحل(ره)، رزمندگان و علمای بزرگ بود که باید در معرفی این شخصیت‌های برجسته تمام دستگاه‌های فرهنگی اهتمام لازم را داشته باشند.

وی همچنین با تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: پیشنهاد تعطیلی رسمی سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) رییس مذهب جعفر برای نخستین بار توسط مرحوم آیت الله قاضی دزفولی مطرح شده است.

توان موشکی مقاومت اسراییل را در تنگنا قرار داده است

امام جمعه دزفول دربخش دیگری از این خطبه سالروز اشغال سرزمین فلسطین در سال ۱۳۲۷ شمسی را مورد اشاره قرار داد و گفت: عمر بی‌برکت رژیم منحوس صهیونیستی به ۷۵ سال رسیده است ولی به برکت مقاومت این رژیم کودک کش ۹۰ سالگی خود را نخواهد دید.

وی مسلح شدن کرانه باختری را اقدامی موثر برای به زانو درآوردن رژیم صهیونیستی دانست و افزود: موشک باران‌های مقاومت، اسراییل در تنگنا قرار داده و هم اکنون این رژیم از تمام جهت‌ها در تیررس موشک‌های گروه‌های مقاومت است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: وحشت از توان موشکی گروه‌های مقاومت باعث مهاجرت معکوس از این رژیم شده است و این مهاجران که هر کدام از یکی از کشورها به این رژیم آمده‌اند حالا به فکر برگشتن به کشورهای خود هستند.

احیای روابط کشورهای اسلامی معادلات منطقه را دگرگون می‌کند

امام جمعه دزفول دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازگشت سوریه به اتحادیه کشورهای عرب پس از ۱۲ سال گفت: از سرگیری روابط میان کشورهای اسلامی نشانه دیگری از پیروزی جبهه مقاومت است که می‌تواند معادلات منطقه را دچار دگرگونی اساسی کند.

مردم ایران به زبان فارسی غیرت دارند

حجت الاسلام قاضی دزفولی همچنین با اشاره به سالروز بزرگداشت حکیم فردوسی گفت: مردم ایران اسلامی به زبان فارسی غیرت دارند به همین دلیل پاسداشت زبان فارسی بر همه لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: باید جایگاه علمی ایران اسلامی به قدری در سطح دنیا ارتقا یابد تا زبان فارسی به زبان علم در دنیا تبدیل شود و هر کس که بخواهد با علوم روز دنیا آشنا شود مجبور به فراگیری فارسی باشد.

به گزارش ایرنا به گواه آمار، دزفول تنها شهر اشغال نشده‌ای است که مورد شدیدترین حملات موشکی و بمباران هوایی و زمینی قرار گرفت اما هرگز تسلیم نشد.

رژیم بعث عراق در مدت هشت سال جنگ، ۱۷۶ موشک غول پیکر «فراگ ۷ و اسکاد» به شهر دزفول شلیک کرد.

هواپیماهای دشمن ۴۸۹ بمب و راکت بر سر مردم بی‌دفاع شهر فرو ریختند و آتش بارهای عراق با شلیک پنج هزار و ۸۲۱ گلوله توپ نقاط مختلف شهر را هدف قرار دادند اما با این همه خسارت، مردم دزفول با تقدیم ۲ هزار و ۶۰۰ شهید، چهار هزار جانباز، ۴۵۲ آزاده سرافراز و ۱۴۷ مفقود و جاویدالاثر حماسه مقاومت و پایداری را در تاریخ درخشان انقلاب اسلامی ایران جاودان ساخت.

به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی به پیشنهاد دولت وقت، دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به مردم دزفول اعطا شد. همچنین چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

آیت‌الله سید مجدالدین قاضی دزفولی، نخستین امام جمعه دزفول است که در مبارزات مردم دزفول علیه رژیم پهلوی و مقاومت مردم این دیار در دوران دفاع مقدس نقش برجسته‌ای داشته است. سرانجام این عالم مجاهد در سیزدهم بهمن ماه سال ۱۳۶۴ در سن ۸۴ سالگی به دیار باقی شتافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha