آیین‌نامه‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان در فرایند اجرا قرار دارد

تهران- ایرنا- سخنگوی دولت گفت: تقریبا تمام آیین نامه های قانون جهش تولید دانش بنیان تصویب شده و در فرآیند اجرا است.

به گزارش روز جمعه گروه علم و آموزش ایرنا از ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳، علی بهادری جهرمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه اینوتکس با اعلام این مطلب افزود: بسیاری از آیین نامه های قانون جهش دانش بنیان پیش از موارد قانونی در دولت تصویب شد. دولت به مجلس در این خصوص اعلام حمایت کرد و دولت علاقه مند به اجرای قانون است.

وی درباره نمایشگاه اینوتکس گفت: بازدید از این نمایشگاه نشان می دهد مجموعه جوان دانش بنیان و نخبه ایرانی بر لبه های دانش بر همه حوزه ها حرکت می کنند. این نمایشگاه ظرفیت های بزرگی را، هم به مردم و هم به مسئولان و فعالان حوزه های اقتصادی نشان می دهد که چگونه با کار دانش بنیان و علمی می توان بسیاری از اقدامات اقتصادی را سرعت بخشید و بهره وری ها را افزایش داد و همچنین مسائل و مشکلاتی را برطرف کرد که موجب کندی حرکت می شود.

آیین‌نامه‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان در فرایند اجرا قرار دارد

بهادری جهرمی گفت: این نمایشگاه فضای خوبی برای همه فعالان اقتصادی و مسولان دولتی است تا به ظرفیت های علمی جوانان نخبه ایرانی شناخت پیدا کنند و بتوانند بهتر و بیشتر در زمینه رشد اقتصادی حرکت کنند.
وی در خصوص قانون جهش دانش بنیان گفت: تقریبا تمام آیین نامه های قانون جهش تولید دانش بنیان تصویب شده و در فرآیند اجرا است. بسیاری از آیین نامه های قانون جهش دانش بنیان پیش از موارد قانونی در دولت تصویب شد. دولت به مجلس در این خصوص اعلام حمایت کرد و دولت علاقه مند به اجرای قانون است.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس Inotex۲۰۲۳) با سخنرانی روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور به طور رسمی آغاز به کار کرد.

اینوتکس بزرگ ترین گردهمایی شرکت های دانش بنیان، نوپا و نوآور است که از سال ۱۳۹۰ تاکنون در حال برگزاری است و هم اکنون به مهم ترین رویداد نوآوری و فناوری کشور و منطقه جنوب غرب آسیا تبدیل شده است و هر ساله افتخار میزبانی بیش از ۷۰ هزار مخاطب از سراسر جهان به صورت حضوری و مجازی را دارد.

توانمندسازی کارآفرینان از طریق ارائه موفقیت‌هایشان، تامین منابع مالی، پیدا کردن مسیر مناسب برای ورود به بازار و نیز برقراری ارتباط میان اجزای مختلف زیست‌بوم نوآوری و فناوری از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه اینوتکس است.

پارک فناوری پردیس، صاحب امتیاز نمایشگاه اینوتکس است و دبیرخانه این نمایشگاه با همکاری شرکت های مختلف از بخش خصوصی، برگزارکننده این نمایشگاه محسوب می شود. معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری از حامیان و پشتیبان های دائمی این نمایشگاه هستند.

این رویداد بزرگ حوزه نوآوری امسال با حضور بیش از ۴۵۰ استارتاپ و شرکت دانش‌بنیان برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha