روسیه از دفع حملات اوکراین در باخموت خبر داد

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۵۱
کد خبر: 85109160
روسیه از دفع حملات اوکراین در باخموت خبر داد

تهران-ایرنا- وزارت دفاع روسیه اعلام کرد همه حملات نیروهای مسلح اوکراین در امتداد ۹۵ کیلومتر خط مقدم در حومه شهر باخموت را دفع کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع روسیه روز جمعه در بیانیه ای تصریح کرد: در مسیر منطقه تاکتیکی سولدار، نیروهای دشمن(نیروهای اوکراینی)، عملیاتی را در کل خط تماس که بیش از ۹۵ کیلومتر است انجام دادند اما همه حملات دفع شد.

وزارت دفاع روسیه در این بیانیه همچنین از استقرار بیش از هزار نظامی اوکراینی و ۴۰ تانک در خط مقدم جنگ بین اوکراین و روسیه در باخموت خبر داد.

به نوشته رسانه‌های اوکراینی، ولودیمیر زلنسکی پیش از این گفته بود که اوکراین برای آغاز ضدحمله خود که مدت‌هاست انتظار آن را می‌کشید، همچنان به اندک زمان بیشتری نیاز دارد، زیرا ارتش اوکراین همچنان شاهد ورود کمک‌های وعده داده شده از سوی متحدانش به داخل کشور است.

زلنسکی سه‌شنبه گذشته در پیام ویدئویی خود گفت: برای دستیابی به پیروزی و شکست روسیه فقط نیازمند گذر زمان هستیم.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

از برگزاری دور اول و دوم گفت‌ وگوهای صلح بین روسیه و اوکراین در هفته نخست این درگیری‌ها تا آخرین روزها و ساعت‌های سال ۲۰۲۲ که از یک طرف مسکو برای ادامه مذاکرات اعلام آمادگی می‌کرد و کی‌یف در واشنگتن به دنبال دریافت حمایت‌های مالی و تسلیحاتی بیشتر برای ادامه جنگ بود گرفته، تا هفته نخست سال جدید میلادی که پیشنهاد آتش‌بس یک‌جانبه روسیه از طرف اوکراین رد شد و اروپا از ارسال سامانه‌های جدید نظامی به اوکراین پرده برداشت؛ تاکنون دورنمایی برای صلح دیده نشده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha