بررسی قضاوت‌های هفته ۲۹لیگ با عسگری؛ «داور بازی پرسپولیس مدیریت خوبی داشت»

تهران- ایرنا- کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: بازی پرسپولیس و گل‌گهر با مدیریت خوب داور و آمادگی که داشت، به خوبی کنترل شد و مشکلی در این دیدار نداشتیم.

حسین عسگری جمعه شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا و در واکنش به اینکه قضاوت داوران در هفته بیست‌ونهم لیگ برتر چگونه بود، اظهار داشت: بازی گل‌گهر و پرسپولیس را کامل تماشا کردم. بازی خوبی بود و مشکلی نداشت و در مجموع قضاوت خوبی را از داور این دیدار شاهد بودیم.

وی ادامه داد: داور این بازی با آمادگی بدنی که داشت در صحنه‌ها به خوبی ورود کرد و با مدیریت خود قضاوت مناسبی را انجام داد. این دیدار حساسیت بالایی داشت و داوری در این شرایط سخت است،‌ البته در دقیقه ۵۵ و در صحنه‌ای که بازیکن پیکان با علیرضا بیرانوند(گلر پرسپولیس) تک‌به‌تک شد به نظرم آفساید اشتباه بود اما باید تصاویر را با دقت بررسی کرد چرا که ما از یک زوایه این تصویر را تماشا کردیم.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان در خصوص سایر دیدارها و صحنه‌های داوری تاکید کرد: من همه بازی‌ها را نگاه نکردم اما در مورد چند صحنه می‌توانم اظهار نظر کنم. اولین صحنه به دو پنالتی بازی سپاهان و پیکان باز می‌گردد که در هر دو صحنه تصمیم داور درست بود. در مورد پنالتی سپاهان بازیکن پیکان از فن کشتی استفاده کرد و داور به درستی نقطه پنالتی را نشان داد. در مورد پنالتی پیکان نیز دو بازیکن سپاهان روی بازیکن این تیم خراب شدند، بازیکن اول توپ را زد اما بازیکن دوم مهاجم پیکان را هل داد که منجر به پنالتی شد.

وی در مورد اخراج شرزود تمیروف، بازیکن پیکان هم گفت: طبق قانون اگر بازیکنی در فاصله چند ثانیه ۲ خطا پشت هم انجام دهد و شامل اخطار شود، داور می‌تواند او را در کسری از زمان اخراج کند. تصاویری که ما دیدیم کامل نبود اما بدون شک حرف یا عملی انجام شده که داور کارت زرد دوم را داده و او را از زمین بازی اخراج کرده است.

عسگری در مورد اخراج امین هاشمی‌فرد از تیم نفت مسجد سلیمان برابر آلومینیوم هم گفت: اخراج کاملا درست بود و اگر پنالتی هم باشد باز اخراج صحیح است چرا که موقعیت گلزنی آشکار بود.

وی درباره اخراج طالب ریکانی به دلیل ضربه خشن به مدافع ذوب‌آهن هم تاکید کرد: این صحنه نیاز به کارشناس ندارد، او با بی‌دقتی ضربه‌ای خشن و بد را به سینه و شکم بازیکن ذوب‌آهن وارد کرد که به درستی از زمین بازی اخراج شد.

این کارشناس داوری افزود: به دلیل هم‌زمانی بازی‌ها نتوانستیم همه صحنه‌ها را دنبال کنیم اما در مورد این صحنه‌هایی که صحبت شد می‌توان اظهار نظر کرد و اگر مشکلی در صحنه‌ای دیگر باشد نیاز به بررسی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha