۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۲۳
کد خبر: 85109377
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

گام هیات وزنه برداری فارس برای اشتغال و مسکن ورزشکاران
فاطمه کشاورز وزنه بردار مرودشتی دارنده ۲ نشان برنز آسیا

شیراز-ایرنا- هیات وزنه برداری و انجمن کراس فیت استان فارس در نظر دارد با راه اندازی زیرساخت ها شرایط را برای ایجاد شغل و مسکن ۵۰۰ ورزشکار فراهم کند، این برنامه اقتصادی هیات وزنه برداری و انجمن کراس فیت فارس برای نخستین بار است که در کشور و استان به اجرا در می آید.

به گزارش خبرنگارایرنا، درحالی که حدود ۱۳ سال از اجرایی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر برون سپاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی می گذرد، اما در ورزش به دلیل فراهم نبودن زیر ساخت ها موفق نبوده و کسانی هم که قدم در این راه گذاشته بودند، پشیمان و عطای کار را به لقایش بخشیدند.

در این سال ها شماری از صنایع کوچک و بزرگ در استان فارس به صورت حرفه ای وارد ورزش شدند اما آنها هم در برابر ارایه خدمات ورزشی، خواسته هایی داشتند که محقق نشد و برای همین هم کنار رفتند.

کیسه ای که برخی افراد عضو هیات های ورزشی در فارس و شیراز برای خود از حضور بخش خصوصی دوخته بودند هم یکی از عواملی بود که این بخش راغب به ادامه کار نشد و باید گفت تجربه بخش خصوصی در فارس  و شیراز خوب جواب نداده است.

زمانی که زیر ساخت ها برای واگذاری تیم ها به بخش خصوصی فراهم نشده و تسهیلاتی برای این بخش در نظر گرفته نشود نتیجه تصمیم عجولانه آن می شود که تیم برق شیراز ۷۷ ساله به راهی برود که پاس تهران نیز این راه را رفته است و هم اینک هم پس از یک تغییر و تحول در قدیمی ترین باشگاه کشور باز هم چراغش سو سو می زند و معلوم نیست چه زمانی پر نور خواهد شد.

۵۰۰ ورزشکار صاحب مسکن و شغل می شوند

اما این روزها هیات وزنه برداری استان فارس با حضور بخش خصوصی، طرحی عمرانی در دست دارد تا ۵۰۰ ورزشکار را صاحب مسکن و شغل کند.

نایب رییس هیات وزنه برداری استان فارس در حاشیه برگزاری همایش معرفی برنامه های این هیات در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: مرکز کار همراه با آموزش را در دستور کار قرار داده ایم تا بتوانیم حدود ۵۰۰ ورزشکار را صاحب مسکن و شغل کنیم.

خسته نمی شویم ، هدف داریم

محمد هاشم پور ادامه داد: این برنامه اقتصادی هیات وزنه برداری و انجمن کراس فیت فارس برای نخستین بار است که در کشور و آنهم استان فارس به اجرا در می آید و مصصم هستیم این کار را به خوبی و هدفی که داریم دنبال کنیم و خسته هم نمی شویم.

وی اضافه کرد: براساس برنامه هفته آینده دفترهیات و تجیهز سالن آمفی تئاتر خانه وزنه برداری فارس افتتاح می شود و سپس دیگر برنامه ها را اجرا خواهیم کرد.

هاشم پور با بیان اینکه علاوه بر نامه فوق در نظر داریم با ساخت هتل، خوابگاه ، خدمات رفاهی ، صندوق قرض الحسنه، بیمه، خدمات درمانی ، رستوران و امکانات گردشگری به جامعه ورزش خدمت و به صورت کاملا حرفه ای برنامه ها را دنبال کنیم و در این زمینه برای تبلیغات و داشتن روابط عمومی قوی در هیات هم برنامه داریم.

گام بلند هیات وزنه برداری فارس برای اشتغال و مسکن ورزشکاران
نایب رییس هیات وزنه برداری : خسته نمی شویم

نایب رییس هیات وزنه برداری فارس تاکید کرد: با عضویت در باشگاه علاقه مندان می توانند با توجه به برنامه ها خدمات خوبی دریافت کنند.

به گزارس ایرنا کراس فیت ورزش ترکیبی از حرکات مختلف وزنه برداری، ژیمناستیک و رشته های دیگر است.

ظرفیت خوب وزنه برداری فارس

اگر نگاهی به تاریخچه وزنه برداری فارس داشته باشیم می بینم این استان به ویژه شهرستان مرودشت و نی ریز سابقه خوبی در این رشته سنگین دارند و فارس قطب این رشته در کشور است.

شهرستان مرودشت قطب وزنه برداری کشور

شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز از دیرباز تاکنون یکی از قطب های وزنه برداری در کشور و استان فارس محسوب می شود که ملی پوشان زیادی را در این رشته سخت که به عنوان پولاد سرد شهرت دارد همواره مطرح کرده است.

عباس نجاتی، داریوش نجاتی، لهراسب بهروزی، حسن عمادی، سجاد بهروزی، جابر بهروزی، میلاد اورنگی، حمیدرضا زارع ، میثم زارع ، محمدرضا زارعی و فاطمه کشاورز وزنه برداران این شهرستان هستند که افتخارات بزرگی را در عرصه مسابقات آسیایی، جهانی و کشور به ارمغان آوردند.

گام بلند هیات وزنه برداری فارس برای اشتغال و مسکن ورزشکاران
جابر بهروزی

بانوی مدال آور مسابقات آسیایی

فاطمه کشاورز وزنه بردار اهل شهرستان مرودشت فارس در پیکارهای وزنه برداری قهرمانی آسیا که در شهر جینجو کره جنوبی در حال برگزاری است، برای نخستین بار ۲ نشان برنز آسیا را برگردن آویخت و نشان داد این شهرستان قطب وزنه برداری فارس است.

پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی آسیا و انتخابی سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ١٣ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۳ همین ماه در شهر جینجه کره جنوبی ادامه دارد.

از استان فارس تنها فاطمه کشاورز در این مسابقات شرکت دارد، پوریا اکبری تنها وزنه بردار اهل شهرستان نی ریز از توابع استان فارس بود که پیش از مسابقات آسیایی به تیم ملی دعوت شد اما نتوانست راهی مسابقات آسیایی شود.

گام بلند هیات وزنه برداری فارس برای اشتغال و مسکن ورزشکاران
فاطمه کشاورز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha