۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85109769
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادعای ژنرال سابق آمریکایی درباره ضد حملات اوکراین

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰
کد خبر: 85109769
ادعای ژنرال سابق آمریکایی درباره ضد حملات اوکراین

تهران-ایرنا- ژنرال سابق ارتش آمریکا مدعی شد ضد حملات اوکراین علیه روسیه که از مدتها قبل انتظار آن می رود، در نهایت موفق خواهد شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای آمریکایی ان پی آر نوشت: پیش بینی بن هاجز ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا یک روز بعد از اظهارات ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین درباره توقف موقت ضد حملات تا رسیدن سلاح ها و تجهیزات نظامی دیگر از سوی غرب، مطرح شده است.

زلنسکی از طریق یک مترجم به شبکه های تلویزیونی عمومی گفت: ما می توانیم با آنچه داریم پیشروی کنیم و فکر می کنم می توانیم موفق باشیم. اما افراد زیادی را از دست خواهیم داد. من فکر می کنم که این غیرقابل قبول است. باید منتظر بمانیم.

فرمانده ارتش آمریکا در اروپا در این گفت و گو از شرایط لازم برای پیشبرد ضدحمله، انتظارات خود برای حمله و آینده کمک های خارجی به اوکراین صحبت کرد.

وی درباره این که آیا این تاخیر به تلاش های اوکراین آسیب وارد خواهد کرد گفت: من این را به عنوان تاخیر توصیف نمی کنم. فکر می کنم این ایده که ضد حملات در بهار انجام خواهد شد چیزی است که توسط خود ما ایجاد شد. ... به باور من آنها هرگز تاریخ یا فصل مشخصی را برای انجام ضد حملات تعیین نکردند.

هاجز آغاز ضد حملات را به سه شرط منوط دانست: آیا نیروهای خودی برای این که موفق شوند به اندازه کافی قوی، آموزش دیده و دارای آمادگی هستند؟ شرط دوم: آیا نیروهای روسی به اندازه کافی ضعیف و یا دچار اختلال شده اند تا به موفقیت حمله اوکراین کمک کند؟ و در نهایت شرط سوم، که به شرایط زمین بستگی دارد. آیا آن قدر خشک است که حرکت صدها وسیله نقلیه زرهی را پشتیبانی کند؟ اینها سه شرطی هستند که فکر می کنم آنها باید قبل از این که به رئیس جمهور بگویند آماده ضد حملات هستند، رعایت کنند.

این ژنرال سابق آمریکایی درباره خطر از دست دادن کمک های آمریکا به اوکراین گفت: این مساله، مهم است و فکر می کنم درباره آن نگرانی هایی نیز وجود دارد.

وی افزود: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفته که حمایت آمریکایی ها از اوکراین به موفقیت ضد حملات منوط نیست و با توجه به دلایلی که برای ضد حملات وجود دارد فکر نمی کنم که حمایت آمریکا از اوکراین به طور مستقیم فقط به موفقیت حملات بستگی داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha