۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۱۶
کد خبر: 85109776
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نظریان: حضور اسکی‌بازان در المپیک جوانان قطعی نشده است

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون اسکی گفت: اسفند ماه امسال المپیک جوانان به میزبانی کره‌جنوبی را در پیش داریم که تاکنون ۵ ورزشکار ما مرحله مقدماتی را پشت سر گذاشته‌ و مجوز ورود به دور بعد را گرفته‌اند و هنوز حضور آنها در المپیک قطعی نشده است.

عباس نظریان روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره مسابقات پیش‌روی اسکی‌بازان، اظهار داشت: فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی امروز در برگیرنده ۱۲ رشته مختلف که پنج رشته آن برفی است. در کنار اینها دو رشته تابستانی رولر اسکی و اسکی چمن را داریم. علاوه بر این یک رشته نوپا همچون هاکی روی یخ را داریم که از سال گذشته تاکنون افتخارات خوبی مانند نایب قهرمانی در کشورهای اسلامی و نایب قهرمانی در آسیا را کسب کردند.

وی افزود: همچنین در رشته‌های اسکیت روی یخ و کرلینگ در حال برنامه‌ریزی و در حال فراهم کردن مقدمات آموزش و استعدادیابی هستیم. امیدوارم بتوانیم در این رشته‌ها هم به نحو شایسته‌ای کار کنیم. در والیبال برفی هم کار را آغاز کرده‌ایم و در سال گذشته دو مسابقات والیبال برفی در همدان و البرز برگزار شد. والیبال برفی رشته‌ای فراگیر است که پیش‌بینی می‌شود وارد مسابقات المپیک زمستانی شود.

رئیس فدراسیون اسکی عنوان کرد: همچنین مسابقات رولر اسکی قبل از آغاز فصل برفی در اواسط پاییز برگزار می‌شود. اردوی تیم ملی چمن هم با وجود لغو جام جهانی اسکی روی چمن به میزبانی ایران از ابتدای خرداد یا تیر ماه با توجه شرایط آماده‌سازی زمین برگزار می‌شود. همچنین تیم ملی اسکی‌ شامل ۲ ورزشکار (یک مرد و یک زن) شهریور ماه به جام جهانی اسکی چمن در اتریش اعزام می‌شوند.

وی یادآور شد: در فصل زمستان (اسفند امسال) المپیک جوانان را به میزبانی کره‌جنوبی در پیش داریم که تاکنون ۵ ورزشکار ما مرحله مقدماتی را پشت سر گذاشته‌اند و مجوز ورود به دور بعد را گرفته‌اند. همه تلاشمان این است در المپیک‌های بعدی رشته‌های دیگر هم حضور داشته باشند. ورزشکاران ما در رشته‌های کراس کانتری، صحرانوردی و الپاین امتیازات اولیه را گرفته‌اند و برای نهایی شدن حضور در المپیک باید امتیازات خود را حفظ یا در مسابقات بیشتری شرکت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha