۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۷
کد خبر: 85109807
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۳۰ درصدی بارش باران در فارس نسبت به مدت مشابه پارسال

شیراز- ایرنا- میزان بارندگی در سال زارعی جاری نسبت به مدت مشابه پارسال در استان فارس افزایش  ۳۰  در صد داشته اما نسبت به میانگین بلند مدت همچنان ۲ در صد کاهش بارندگی نشان  می دهد.

مدیرکل هواشناسی استان فارس روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود:‌ میانگین بارش بارندگی در سال زراعی در فارس تا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته برابر با ۲۶۲ میلی متر گزارش شده است این در حالی است که در مدت مشابه پارسال ۲۰۱ میلی متر باران باریده بود.

سپیدان صدرنشین باران در فارس

مسعود حقیقت گفت: شهرستان سپیدان با ۷۵۲ میلی متر در صدر میزان بارندگی سال زارعی جاری قرار دارد، نور آباد ممسنی با ۶۰۱، کازرون با ۴۸۶، ‌ اقلید با ۳۵۴ ، قیرو کارزین با ۳۲۸ ٰ، ‌زرقان با ۳۲۴ و شیراز با ۳۲۳ میلی متر در رتبه های بعدی میزان بارندگی سال زارعی که از مهرماه هر سال تاپایان اردیبهشت سال بعد محاسبه می شود، قرار دارند.

افزایش ۵۰ در صدی سد درود زن

وی اضافه کرد: تا کنون در سد درودن و در سال زارعی جاری ۳۵۶ میلی متر باران باریده است که میزان ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته اما در میانگین بلند مدت ۲۱ در صد کاهش نشان می دهد.

شیراز ۱۱۴ در صد افزایش

همچنین میزان بارندگی در شیراز در سال زراعی جاری تاکنون ۳۲۳ میلی متر گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۴ در صد افزایش نشان می دهد و نسبت به میانگین بلند مدت هم سه در صد افزایش داشته است.

لارستان کمترین میزان بارندگی

مدیر کل هواشناسی فارس ادامه داد: شهرستان لارستان با ۸۴ میلی متر کمترین میزان بارندگی در سال زارعی داشته است و نسبت به مدت مشابه پارسال هم ۵۷ در صد کاهش نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، پیشتر اداره کل هواشناسی فارس در اطلاعیه سطح زرد ۱۹ اردیبهشت نسبت به بارش رگبار بهاری همراه با رعد وبرق و وزش باد در برخی از نقاط استان فارس هشدار داده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha