۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 85109850
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین بر ضرورت توسعه همکاری با اروپا تاکید کرد

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱
کد خبر: 85109850
چین بر ضرورت توسعه همکاری با اروپا تاکید کرد

تهران- ایرنا- «کین گانگ» وزیر امور خارجه چین در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با حضور آنیکن هویتفیلد همتای نروژی خود در اسلو بر حفظ توسعه پایدار روابط چین و اروپا تصریح کرد در شرایطی که تغییرات و آشفتگی فراوانی در سطح بین الملل در حال وقوع است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از چاینا دیلی، کین تاکید کرد چین و اروپا دو قدرت با نفوذ جهانی به شمار می آیند که از بازارهای گسترده برخور دارند و همچنین دو تمدن بزرگ به شمار می آیند.

وی تصریح کرد: من در جریان این سفر عمیقا تمایل قوی طرف اروپایی را برای افزایش ارتباطات، هماهنگی و ترویج همکاری های سودمند با چین را احساس کرده ام.

بر اساس این گزارش، وزرای امور خارجه چین و نروژ همچنین در مورد چگونگی حفظ توسعه روابط چین و اروپا گفتگو کردند.

کینگ خاطرنشان کرد: چین و اروپا باید به مسیرهای توسعه کشورهای مختلف که توسط مردم خود انتخاب شده اند احترام بگذارند و از آنها حمایت کنند و همچنین به طور مشترک و مثبت به نگرانی های جهانی جامعه بین المللی اهمیت دهند.

وزیر امور خارجه چین افزود: پکن خواستار ایجاد تعهد به یک دیدگاه مترقی قبال تاریخ است. زیرا جامعه بین المللی بیشتر به توسعه صلح آمیز، عدالت و پیشرفت نیاز دارد نه عقب نشینی.

به باور کین، جنگ سرد بیشتر یک تراژدی است.

وی تصریح کرد: وقوع جنگ سرد جدید تنها فاجعه بزرگتری را به همراه خواهد داشت که به شدت به منافع مردم چین، اروپا و همچنین بقیه جهان آسیب خواهد رساند و به طور قابل توجهی چندجانبه گرایی و حکومت جهانی را تضعیف خواهد کرد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha