ذوب‌آهن اصفهان تامین ریل راه‌آهن اردبیل - میانه را عهده‌دار شد

اردبیل - ایرنا - نشست ویژه پیگیری تامین ریل مورد نیاز راه‌آهن اردبیل - میانه با موافقت کارخانه ذوب‌آهن اصفهان برای تولید و تامین آن به نتیجه رسید، تا برای تکمیل این طرح مهم که حدود ۲۰ سال از زمان آغاز آن می‌گذرد، گامی بلند برداشته شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری اردبیل ، در نشست ویژه پیگیری پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه که با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل و مسئولانی از وزارت راه‌ و شهرسازی، بنیاد مستضعفان و سازمان برنامه و بودجه و ذوب‌آهن اصفهان برگزار شد، تامین ریل پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه به ارزش پنج هزار میلیارد ریال از سوی ذوب‌آهن اصفهان به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا، احداث خط ریلی اردبیل – میانه به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم استان اردبیل در مدت ۲ دهه اخیر عملا مهم‌ترین و جدی‌ترین پروژه عمرانی این استان بوده است و در هشتمین سفر استانی هیات دولت در پاییز ۱۴۰۰ آیت‌الله رئیسی در بازدید از این طرح بزرگ ملی اظهار کرد: "اجرای این پروژه بیش از ۲ دهه طول کشیده و انتظار مردم اردبیل نسبت به شروع به‌کار این پروژه متاسفانه طولانی شده است و باید کار متفاوتی برای تکمیل این پروژه صورت بگیرد".

وی با بیان اینکه پروژه‌ راه‌آهن اردبیل بسیاری از مسائل استان اردبیل را حل می‌کند، گفت: "امیدواریم بخشی از کار که مانده است با جدیت دنبال شود و ظرف مدت یک تا ۱.۵ سال تکمیل شود".

عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده و هم‌اکنون در ۱۲ قطعه در دست اجراست ، به لحاظ شرایط توپوگرافی ۳۵ درصد این پروژه در منطقه کوهستانی و سخت‌گذر ، ۴۵ درصد در تپه ماهور و ۲۰ درصد در منطقه هموار واقع شده است.

راه‌آهن میانه - اردبیل یکی از سخت‌ترین و در عین حال فنی‌ترین طرح‌های ریلی در دست اجرای کشور است که با هدف اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha