۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۲۸
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85109965
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش تعامل بخش خصوصی ایران و پاکستان در مسیر شناسایی ظرفیت‌های متقابل

اسلام‌آباد - ایرنا- رفت و آمدهای هیات های تجاری به ویژه بخش خصوصی میان ایران و پاکستان طی سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته و همزمان برگزاری مستمر نمایشگاه‌ها در دو کشور به تسهیل شناسایی فرصت‌ها و استفاده ظرفیت‌های متقابل کمک بزرگی می‌کند.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، همزمان با حضور چند هیات تجاری از ایالات مختلف پاکستان در جمهوری اسلامی ایران که به طور گسترده در نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۳ شرکت کردند، شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان و معماری نیز با حضور پررنگ شرکت‌های ایرانی در کنار شرکت‌های پاکستانی و خارجی در شهر «کراچی» از روز گذشته گشایش یافت.

استقبال چشمگیر تولید کنندگان و فعالان اقتصادی وابسته به بخش‌های مختلف به ویژه معماری و ساختمان سازی در دومین روز از این نمایشگاه سه روزه و بازدید آنان از غرفه‌های شرکت‌های ایرانی حکایت از روند رو به رشد تعامل میان بخش‌های خصوصی دو کشور دارد که گامی مهم برای شناسایی ظرفیت‌های متقابل و کمک به فراهم کردن فرصت‌های تجاری محسوب می‌شود.

هفت شرکت ساختمانی جمهوری اسلامی ایران در کنار شرکت‌هایی از چین و پاکستان در نمایشگاه بین المللی کراچی میزبان تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و شرکت های داخلی و خارجی خواهد بود که درصدد همکاری و مشارکت با طرف های ایرانی هستند.

افزایش تعامل بخش خصوصی ایران و پاکستان در مسیر شناسایی ظرفیت‌های متقابل

«حسن نوریان» سرکنسول ایران در کراچی به عنوان قلب اقتصادی پاکستان امروز (شنبه) با حضور در این نمایشگاه از غرفه‌های شرکت‌های ایرانی و خارجی بازدید کرد. شماری از چهره‌های برجسته اقتصادی از جمله اعضای اتاق‌های بازرگانی کراچی و صنایع کوچک نیز طی دیدار با مدیران شرکت‌های ایرانی راه‌های بهره‌برداری از توانمندی‌های متقابل و انعقاد معاملات تجاری را بررسی کردند.

سرکنسول ایران طی گفت‌وگو با مسوولان شرکت‌های ایرانی آخرین روند همکاری‌های دوجانبه اقتصادی و تجاری دو کشور را تشریح‌ کرد و ضمن تاکید بر حمایت مستمر نمایندگی‌های دیپلماتیک ایران در پاکستان به ویژه در کراچی از افزایش تعاملات تجاری دو کشور، استمرار تعاملات میان بخش‌های خصوصی دو کشور را اجتناب ناپذیر دانست.

شانزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان پاکستان هفتمین رویداد نمایشگاهی در این‌ کشور همسایه با حضور مقتدرانه شرکت‌های ایرانی از دی‌ماه سال گذشته است. طی کمتر از سه سال اخیر ۵ رویداد نمایشگاهی محصولات ایران در شهر کراچی و ۲ نمایشگاه نیز به ترتیب در لاهور و اسلام‌آباد برگزار شده است.

«محسن جوادی نژاد» نماینده شرکت توسعه رویدادهای نمایشگاهی و تجاری ایران و سرپرست شرکت‌های ایرانی حاضر در این نمایشگاه طی گفت‌وگو با ایرنا گفت که در حاشیه این نمایشگاه مذاکرات خوبی میان صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران پاکستانی با شرکت‌های ایرانی صورت گرفت.

افزایش تعامل بخش خصوصی ایران و پاکستان در مسیر شناسایی ظرفیت‌های متقابل

وی افزود: غرفه جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه در فضایی با مساحت ۱۲۰ متر مربع با حضور ۷ شرکت از کشورمان میزبان شرکت‌های مختلف است و حضور قدرتمند ایران در عرصه صنعت ساختمان و معماری را به نمایش می‌گذارد.

براساس این گزارش، برگزاری رویدادهای نمایشگاهی میان ایران و پاکستان که از یک هزار کیلومتر مرز مشترک برخوردارند، در افزایش سطح مبادلات تجاری دوجانبه که در حال حاضر از مرز ۲ میلیارد دلار عبور کرده است، بسیار مهم تلقی می‌شود.

ظرفیت‌های بسیار بالای صنعتی و تجاری پاکستان با جمعیت ۲۴۰ میلیونی می تواند فرصت‌های زیادی را برای طرف‌های ایرانی ایجاد کند. اگر توانمندی شرکت‌های ایرانی را در حوزه تولید و صادرات صنعت در نظر بگیریم و آن را با ظرفیت‌های پاکستان مقایسه کنیم به این اصل پی می‌بریم که باید سطح تعاملات مشترک را بیشتر از آمار فعلی افزایش دهیم.

تحکیم تعاملات میان صنعتگران دو کشور نیازمند یک اتحاد و نقش آفرینی همه ذینفعان در ایران و پاکستان است تا بتوانیم حجم تجارت دوجانبه را به حدی برسانیم که مطابق خواست و تعهد دولتمردان دو کشور همسایه است.

افزایش تعامل بخش خصوصی ایران و پاکستان در مسیر شناسایی ظرفیت‌های متقابل

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha