شبکه نمایش خانگی را یک فرصت می‌دانم نه تهدید

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم با تاکید بر فرصتِ مغتنمِ استفاده از فضای شبکه نمایش خانگی در تولید آثار ارزشمند فرهنگی، بهره‌مندی از محتوا و متن‌های منطبق بر ارزش‌های اخلاقی و اعتقادی جامعه را ضروری دانست.

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون ایرنا، با بیان اینکه ایجاد شبکه نمایش خانگی در عرصه فرهنگی کشور یک فرصت است نه تهدید، اظهار کرد: این امر مشروط بر این است که در حوزه محتوا، تولیدِ آثار مبتنی بر ارزش‌هایی باشد که جامعه به آن پایبند است.

این عضو کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: غایت فرهنگ و هنر رشد و بالندگی انسان است و شکوه و عظمت یک جامعه از مسیر ارتقای فرهنگی با توسل به ارزش‌های اخلاقی به دست می‌آید.

شبکه نمایش خانگی را یک فرصت می‌دانم نه تهدید

منتظری با بیان اینکه در شرایط اقتصادی امروزِ جامعه ایجاد فرصت‌های شغلی برای طیف هنرمندان و فرهنگیان اتفاق مبارکی است؛ اذعان کرد: شبکه نمایش خانگی توانسته در شرایطی که بسیاری فاقد کار و شغلند، بستر مناسبی برای به‌کارگیری هنرِ هنرمندان فراهم کند. اما باید تلاش شود روح حاکم بر این محصولات با اصول فرهنگی و اعتقادی جامعه مغایر نباشد.

نماینده مردم گرگان در مجلس افزود: باید بتوانیم سطح فرهنگی و هنری جامعه را با استفاده از انتخاب دقیق‌تر محتوا ارتقا دهیم که این امر در کنار غنی‌سازی اوقات فراغت و ارتقای سواد بصری جامعه می‌تواند به تولید یک محصول هنری و فرهنگی مناسب بینجامد.

این عضو مجلس شورای اسلامی ادامه داد: محصول فرهنگی باید با اخلاقیات و سبک زندگی اسلامی- ایرانی گره بخورد و از این نظر برخی از آثار شبکه نمایش خانگی و نه همگی باید در نظارت و سنجش محتوا دقت بیشتری صورت دهند.

منتظری هدف‌گذاری اصولی در تولید آثار شبکه نمایش خانگی را متذکر شد و گفت: روح یک اثر فرهنگی در محتوا و متن آن است. فیلمنامه که نوشته می‌شود سرچشمه خلق اثر هنری است؛ اگر این متن زلال و زندگی‌بخش باشد؛ کارگردانی و هدایت اثر، بازیگری و تولید فنی نیز به شکل مناسب‌تری جلوه پیدا می‌کند و این‌گونه یک اثر باشکوه تولید می‌شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی ضمن بیان ضرورت حمایت و استفاده مناسب از این ظرفیت فرهنگی یادآور شد: در حوزه محتوایی باید چارچوبی تعریف شود که مبنای سنجش باشد و تهیه‌کنندگان و فعالان این حوزه نیز علاوه بر پایبندی به اخلاقیات و اصول و ارزش‌هایی که در جامعه مورد احترام همه است، ظرایف هنری را نیز مورد توجه قرار دهند زیرا ما نسبت به آحاد یک جامعه و طیف‌ها و سنین مختلف مسئولیت داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha