۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۰۵
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85110298
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: نرخ بیکاری استان البرز ۹ درصد است

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۰۵
کد خبر: 85110298
استاندار: نرخ بیکاری استان البرز ۹ درصد است

کرج - ایرنا - استاندار البرز گفت: اکنون نرخ بیکاری استان ۹ درصد است و این را باید حداقل ۳ درصد کاهش دهیم چراکه ظرفیت های بالقوه فراوانی برای جذب نیروی کار در شهرک های صنعتی داریم.

"مجتبی عبداللهی " روز شنبه در نشست قرارگاه اشتغال استان البرز افزود: اشتغال جزو ۱۰ شاخص اصلی ارزیابی و رده بندی استان ها است، که بانک ها باید در تخصیص تسهیلات اشتغالزایی در حوزه های مختلف با جدیت وارد شوند.

وی با تاکید بر اینکه کارگروه های مربوطه باید گزارش جامعی از اقدامات خود ارایه دهند، ادامه داد: کارگروه اشتغال مهارت محور تشکیل شود و در راستای توانمندسازی فارغ‌التحصیلان دانشگاه ها به فنون و مهارت های مختلف برنامه بدهند.

استاندار البرز گفت: دانش ها و تکنولوژی‌های جدیدی در دنیا بروز و ظهور پیدا کرده ولی از آموزش و مهارت افزایی در این راستا عقب مانده ایم.

عبداللهی افزود: عملکرد قرارگاه اشتغال استان البرز نیز باید همانند قرارگاه اجتماعی الگوی کشور شود و در ابعاد ملی برنامه بدهیم.

استاندار: نرخ بیکاری استان البرز ۹ درصد است

استاندار البرز افزود: تمام شهرک های صنعتی استان به نیروهای متخصص و ماهر نیاز دارند و از سوی دیگر نیز جوانان و فارغ‌التحصیلان بدنبال شغل هستند.

وی گفت: فرهنگ سازی و مهارت آموزی در حوزه اشتغال ضرورت دارد و تمامی کارگروه ها باید برای این منظور طرح و برنامه دقیقی ارایه دهند.

استان البرز دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha