پیشروی محله ای روسیه در باخموت؛ شلیک موشک انگلیسی به محل غیرنظامی

مسکو- ایرنا- وزارت دفاع روسیه روز شنبه با انتشار گزارشی از آخرین وضعیت رویارویی این کشور و اوکراین اعلام کرد که نیروهای نظامی روسیه، با تصرف محله ای، در باخموت پیشروی کردند؛ این گزارش همچنین به شلیک موشک انگلیسی توسط هواپیمای اوکراینی به محل غیرنظامی اشاره دارد.

وزارت دفاع روسیه در این گزارش تصریح کرده است: نیروهای تهاجمی روسیه در دونتسک، محله ای را در منطقه شمال غربی باخموت (آرتیوموفسک) را تصرف کردند.
بنا بر این گزارش، یگان های هوابرد روس با عملیات پشتیبانی، نیروهای اوکراینی را مجبور به عقب نشینی از این محله کردند.
در این گزارش آمده است که در این عملیات ۲۸۵ نفر از سربازان و عوامل کشور اوکراین کشته و همچنین برخی تجهیزات نظامی از جمله یک انبار تسلیحات و مهمات توپخانه ای اوکراین را در نزدیکی کراماتورسک تخریب شده اند.

حمله با موشک انگلیسی به کارخانه
وزارت دفاع روسیه در بخش دیگری از گزارش خود اعلام کرد که حوالی ساعت ۱۸:۳۰ جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ به وقت مسکو، یک فروند هواپیمای نیروی هوایی اوکراین با موشک های ساخت انگلیس، به یک کارخانه تولید محصولات پلیمری و یک کارخانه فرآوری گوشت در لوگانسک حمله کرد.
در این گزارش آمده است: این حمله بر خلاف ادعای لندن مبنی بر عدم استفاده از این سلاح ها بر روی اهداف غیرنظامی، با استفاده از موشک های طوفان سایه انجام شد که توسط انگلیس به اوکراین عرضه شده بود.
بنا بر این گزارش، این کارخانه های صنعت شیمیایی و غذایی در اثر این حمله دچار آتش سوزی و برخی از ساختمان های مسکونی همجوار ویران شدند.
این گزارش حاکی است که افراد غیرنظامی از جمله ۶ کودک در حمله موشکی اوکراین زخمی شدند.

سرنگونی دو هواپیمای اوکراین
وزارت دفاع روسیه در گزارش خود از تحولات ۲۴ ساعت اخیر رویارویی این کشور با اوکراین اعلام کرد که نیروی هوافضای روسیه یک فروند هواپیمای سوخو ۲۴ عامل حمله به لوگانسک و نیز جنگنده میگ ۲۹ که هواپیمای سوخو را پشتیبانی می کرد، منهدم کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha