۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۴:۱۹
کد خبر: 85110538
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

برپایی تظاهرات ضد جنگ در هانوفر آلمان + فیلم

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۴:۱۹
کد خبر: 85110538
برپایی تظاهرات ضد جنگ در هانوفر آلمان + فیلم

تهران- ایرنا- مردم شهر هانوفر در استان نیدرزاکسن آلمان روز شنبه به خیابان‌ها آمدند و با شعار «دیپلماسی به جای تحویل تسلیحات» به سیاست دولت این کشور در قبال جنگ در اوکراین اعتراض کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، تظاهرکنندگان همچنین پلاکاردهایی را با خود حمل می‌کردند که شعارهایی نظیر «صلح! آزادی! تعیین سرنوشت!» روی آنها نوشته بود.

بر اساس برآوردهای اولیه، حدود ۷۰۰ نفر در این تظاهرات شرکت داشتند.

این تظاهرات در هانوفر آلمان در حالی برگزار شد که آلمان همچنان در آتش جنگ می‌دمد.

وزارت دفاع آلمان روز شنبه از کمک نظامی کشورش به اوکراین به ارزش سه میلیارد دلار خبر داد که بزرگترین بسته تسلیحاتی این کشور از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین تاکنون است.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع آلمان، این بسته شامل ۳۰ تانک لئوپارد یک، ۱۵ تانک ضدهوایی گپارد (Gepard)، بیش از ۲۰۰ پهپاد شناسایی و چهار سامانه ضدهوایی آیریس-تی (Iris-T) است.

برپایی تظاهرات ضد جنگ در هانوفر آلمان + فیلم

پیشتر نیز صدها تظاهرکننده ضد جنگ روز یکشنبه (۲۳ آوریل / ۳ اردیبهشت) در دوسلدورف آلمان تجمع کردند تا علیه ارسال تسلیحات از سوی دولت این کشور به اوکراین اعتراض کنند.

معترضان نماینده گروه‌های سیاسی مختلف بودند و بنرهایی با پیام‌هایی مانند «جنگ در اوکراین را متوقف کنید» و «صلح، نه جنگ» حمل می‌کردند.

برپایی تظاهرات ضد جنگ در هانوفر آلمان + فیلم

روز سه‌شنبه (۱۱ آوریل / ۲۲ فروردین) هم هزاران شهروند آلمان در ادامه راهپیمایی‌های صلح عیدپاک (ایستر) از دولت این کشور پایان ارسال سلاح به اوکراین و تلاش برای برقراری فوری آتش‌بس را خواستار شدند.

بر اساس گزارش‌ها، تنها در شهر هامبورگ حدود یک هزار و پانصد نفر در این راهپیمایی که با شعار «پیش‌گیری از جنگ جهانی سوم» برگزار شد، شرکت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha