۱۶ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به طرح‌های فرهنگی استان سمنان تخصیص یافت

سمنان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: ۱۶ میلیارد تومان از اعتبارات مصوبه سفر رییس جمهور به اجرای طرح‌های عمرانی در حوزه فرهنگ استان سمنان تخصیص یافت. 

فرشید فلاح روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۷۵ میلیارد تومان اعتبار مصویه سفر رییس جمهور به استان سمنان برای اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی در حوزه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نظر گرفته شد که اکنون ۱۶ میلیارد تومان تخصیص یافت.

۱۶ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به طرح‌های فرهنگی استان سمنان تخصیص یافت

وی ادامه داد: از محل اعتبار مصوب سفر رییس جمهور به استان سمنان، سال گذشته ۱۰ میلیارد و امسال ۶ میلیارد تومان تخصیص یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خاطر نشان کرد: تالار مرکزی در شاهرود با متولی‌گری مسکن و شهرسازی و در سمنان با متولی‌گری دفتر فنی وزارت فرهنگ و ارشاد سلامی فعال با اعتبارات مصوبه سفر رییس جمهور در دست ساخت است.

وی ادامه داد: تالار مرکزی سمنان طی ۲ مرحله ساخته می‌شود که ساخت سالن با ظرفیت ۹۰۰ نفر در گام نخست با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در حال اجرا است.

۱۶ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به طرح‌های فرهنگی استان سمنان تخصیص یافت

فلاح اضافه کرد: ایجاد پنج مجتمع فرهنگی و هنری در پنج منطقه کم‌برخوردار استان نیز با تامین اعتبارات از محل مصوبه سفر رییس جمهور به استان سمنان در حال انجام است.

وی افزود: این مجتمع‌ها در شهرهای کم برخوردار ایوانکی، بیارجمند، آرادان، کلاته رودبار و شهمیرزاد ساخته می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: ساخت مجتمع فرهنگی در ایوانکی گرمسار با زیربنای ۸۰۰ متر مربع با برگزاری مناقصه در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا، مجتمع فرهنگ و هنری (تالار مرکزی) سمنان در زمینی به زیربنای ۱۵ هزار مترمربع و با مساحت بنای ۱۰ هزار مترمربع در آخرین روزهای بهمن ۱۳۹۹ کلنگ‌زنی شد.

ساخت این تالار از مصوبه‌های سفر رییس جمهور وقت به استان سمنان در سال ۱۳۹۵ بود و شامل یک سالن اجتماعات بزرگ با ظرفیت ۸۵۰ نفر، ۲ پلاتو تمرین تئاتر با ظرفیت ۵۰ نفر،۲ سالن سینما ۷۵ نفری و یک سالن سینما ۱۴۰ نفری می‌شود.

سمنان که دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha