فعالیت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کرمانشاه ۴۱ درصد افزایش یافت

کرمانشاه – ایرنا - مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کرمانشاه گفت: تعداد آزمایشات تعیین کیفیت انجام شده توسط این آزمایشگاه در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، «علیرضا چراغی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: بهبود و کیفیت پروژه‌های عمرانی، زیرساختی و توسعه در استان جزو ماموریت‌های مهم آزمایشگاه های فنی و مکانیک خاک است.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کرمانشاه ادامه داد: فعالیت موثر و به موقع آزمایشگاه در کاهش قیمت تمام شده و بالا بردن کیفیت طرح‌های عمرانی می‌تواند نقشی بی‌بدیلی داشته باشد به خصوص در شریان‌های اصلی و حفظ و نگهداری آنها باید همواره به موضوع نگاه خاص داشته باشیم.

این مسئول اظهار کرد: همکاری در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جهش تولید آن توجه به افزایش متقاضیان جزو برنامه‌های مهمی است که در این خصوص نسبت به کنترل کیفیت با همکاری سازمان نظام مهندسی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر مراکز وظایف مربوطه را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: انجام سه هزار و ۱۵۵ مورد آزمایش از کیفیت بتن، ۲۹۹ آزمایش مغزگیری بتن، هفت هزار و ۵۵۸ مورد آزمایش پروژه های خاکی و ۲هزار و ۴۷۰ مورد عملیات آسفالت از جمله فعالیت های سال گذشته بود.

چراغی با اشاره به اینکه این آزمایشگاه دوره‌ها علمی و آموزشی مختلفی را سال گذشته برگزار کرد، افزود: این آزمایشگاه موفق شد بیش از سه هزار و ۹۳۸ نفر- ساعت دوره آموزشی با عناوین مختلف را برای بالا بردن سطح علمی پرسنل و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار کند.

او با اشاره به فعالیت ۷۳ نفر نیروی متخصص و فنی در آزمایشگاه کرمانشاه گفت: این افراد در بخش‌های فنی ستاد شامل مقاومت مصالح، ژئوتکنیک، کالیبراسیون،غیر مخرب، شیمی و در واحدهای محلی و شعب به ارائه خدمات فنی و کیفی اقدام می‌کنند.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کرمانشاه ادامه داد: آزمایشگاه استان با ۶ شعبه فعال در شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه، روانسر، اسلام آباد، سنقر، قصرشیرین و ۳۶ واحد محلی مستقر در سطح استان کرمانشاه حضور فعال و تاثیرگذاری در پروژه‌های ملی و استانی دارد.

وی به نقش نظارتی آزمایشگاه استان اشاره کرد و گفت: آزمایشگاه استان با همراهی اداره کل راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و اداره کل استاندارد بصورت دوره ای از آزمایشگاه‌های بخش خصوصی بازرسی کرده که نتایج این بازرسی‌ها در ارتقاء کیفی پروژه‌‎های عمرانی و ارتقاء توانمندی‌های فنی آزمایشگاه های بخش خصوصی در حوزه مطالعات ژئوتکنیک و بتن تاثیرگذار بوده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha