۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۴۰
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85110704
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار دیپلمات روس درمورد احتمال تشدید تنش‌ها در قطب شمال با گسترش ناتو

تهران- ایرنا- یک دیپلمات ارشد روسیه با بیان اینکه گسترش فعالیت‌های نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ممکن است به تشدید تنش‌ها در قطب شمال منجر شود، گفت: در این شرایط کشورهای غربی به سمت روابط خصمانه، مقابله و توسعه منافع‌شان در قطب شمال خواهند رفت.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، نیکلای کورچونوف رئیس کمیته شورای قطب شمال در وزارت خارجه روسیه، گفت: ما هیچ نشانه‌ای از بهبود امنیت نظامی در قطب شمال نمی‌بینیم. گسترش ناتو در منطقه ادامه دارد و حوزه تمرینات نظامی این ائتلاف در آنجا رو به افزایش است و کشورهای غیرعضو قطب شمال فعالانه در آنها شرکت می‌کنند. پتانسیل نظامی آنها در عرض‌های جغرافیایی بالا همچنان رو به رشد است.

این دیپلمات روس ادامه داد: در همین حال، کشورهای غربی مسیر خود را به سمت روابط خصمانه، مقابله و توسعه منافع‌شان در قطب شمال پیش می‌برند که به ضرر منافع سایر کشورهاست. تحت چنین شرایطی، احتمال تشدید تنش‌ها در این منطقه وجود دارد.

کورچونوف تاکید کرد که تعدادی از اسناد راهبردی برخی از کشورهای قطب شمال، فدراسیون روسیه را به عنوان یک دشمن و تهدید برای امنیت آنها نشان می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha