۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85110771
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اماکن تاریخی البرز برای بازدید رایگان مردم آماده شد

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰
کد خبر: 85110771
اماکن تاریخی البرز برای بازدید رایگان مردم آماده شد

کرج – ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد: اماکن شاخص تاریخی این استان برای بازدید رایگان مردم و گردشگران در هفته میراث فرهنگی آماده سازی شد.

به گزارش ایرنا، رحیم خاکی روز یکشنبه با اعلام این مطلب افزود: آثار و بناهای تاریخی البرز از جمله تپه ازبکی، کاروانسرای ینگی امام، آسیاب مهدی آباد و امثال آن در هفته میراث‌فرهنگی از ۲۸ اردیبهشت ماه جاری تا سوم خرداد، پذیرای گردشگران و تورهای گروهی است.
وی بیان کرد: امسال پیام ملی هفته میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع به عنوان «میراث فرهنگی؛ هویت ملی و نشاط اجتماعی» تعیین شده است.
مدیر کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: همزمان با هفته میراث فرهنگی افزون بر قشرهای مختلف مردم، با همکاری آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی استان، زمینه بازدید دانش آموزان و دانشجویان از آثار و بناهای تاریخی البرز فراهم شده است.
خاکی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی مرتبط با میراث‌فرهنگی خبر داد و افزود: همزمان با هفته میراث فرهنگی ، کارگاه آموزشی با موضوع مرمت آثار تاریخی و قوانین مرتبط با صیانت از آنها در محوطه کاخ تاریخی مروارید مهرشهر کرج برگزار می شود.
استان البرز دارای حدود ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی است که حدود ۳۰۰ اثر آنها ثبت ملی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha