استاندار خراسان‌شمالی خواستار افزایش اعتبارات حوزه بانوان شد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان‌شمالی با اشاره به کمبود های حوزه بانوان استان، خواستار افزایش اعتبارات این قشر از منابع اعتبارات سالجاری شد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز یکشنبه در جلسه ستاد جوانی جمعیت خراسان شمالی که با حضور وزیر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد مردم خراسان شمالی زیر پوشش نهادهای حمایتی هستند که بیشتر آنها را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

وی افزود: برای رفع مشکلات زنان به خصوص توانمندی سازی این قشر نیاز به اعتبار بیشتری است به گونه ای که باید اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور به خراسان شمالی در حوزه بانوان سریع جذب شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: براساس تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، یک درصد اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی در حوزه های توانمندسازی زنان بی‌سرپرست، حمایت از فرزندآوری و حمایت از زنان و دختران در معرض آسیب هزینه شود که باید این آیین نامه با هدف توانمندسازی بانوان سریع تر در روند اجرا قرار گیرد.

حسین نژاد با تاکید بر تعیین خط اعتباری ویژه برای پرداخت تسهیلات در خراسان شمالی، بیان کرد: نسبت مصارف به منابع در بانک های خراسان شمالی بالا است و این افزایش پرداخت تسهیلات در حوزه های اشغالزایی و جوانی جمعیت موجب جریمه و زیان بانک ها می شود.

وی افزود: برای جلوگیری از زیان بانک های خراسان شمالی و تسریع در پرداخت وام های اشتغالزایی، ازدواج و فرزندآوری نیازمند تعیین خط اعتباری ویژه هستیم.

استان خراسان شمالی واقع در شمالشرق کشور، یک میلیون نفر جمعیت دارد که حدود نیمی از آن را بانوان تشکیل می دهند.

خراسان شمالی در میزان ناباروری جزو استان های با خطر متوسط قرار دارد به گونه ای که نرخ باروری در استان ۲.۱ درصد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha