۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۱۷
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 85111045
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

۱۵ هزار انشعاب فاضلاب شهری در شاهرود به تصفیه‌خانه متصل است

شاهرود - ایرنا - رییس اداره آب و فاضلاب شاهرود گفت: ۱۵ هزار انشعاب فاضلاب شهری به شبکه تصفیه‌خانه این شهر متصل و فعال است.

ابراهیم باقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تاکنون نیمی از ظرفیت تصفیه‌خانه اصلی فاضلاب شهری شاهرود برای استفاده ۱۵ هزار انشعاب در مدار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شاهرود به ۳۲۰ کیلومتر شبکه فاضلاب نیاز دارد، ابراز کرد: تاکنون ۱۵۰ کیلومتر شبکه‌ فاضلاب در این شهرستان اجرا شده است و ۱۷۰ کیلومتر دیگر در دستور کار قرار دارد.

باقری با اشاره به اینکه میانگین ۴۰ لیتر در ثانیه پساب فاضلاب به تصفیه‌خانه شهر وارد می‌شود، بیان کرد: اولویت شبکه‌سازی در مناطقی است که امکان حفر چاه جذبی در آن جا وجود ندارد.

رییس اداره آب و فاضلاب شاهرود با بیان اینکه اجرای شبکه فاضلاب متناسب با اعتبارات پیش‌می‌رود، گفت: با توجه به اضافه شدن برخی شهرک‌ها مانند فدک،کوثر، همت، فاز یک و ۲ شهرک دانشگاه طی چند سال گذشته در شاهرود، بعد از مطالعه طرح و اجرای نقشه شبکه فاضلاب نسبت به تغییرات لازم متناسب با اعتبارات اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی نقاط این شهر مانند شهرک فدک به دلیل واقع شدن در منطقه خاص جغرافیایی و نزدیکی به کوه، امکان حفر چاه جذبی در واحدهای مسکونی وجود ندارد، افزود: ایجاد شبکه فاضلاب شهری این منطقه در اولویت کار است.

تصفیه‌خانه پساب شهرک فدک در هفته دولت بهره‌برداری می‌شود

باقری با بیان اینکه انتقال فاضلاب شهرک‌های همجوار کوه به تصفیه‌خانه شهری امکان پذیر نیست، ابراز کرد: ایجاد تصفیه‌خانه جداگانه‌ای برای شهرک فدک از سال ۱۳۹۸ در محدوده شهرک صنعتی شاهرود آغاز شد و در هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

رییس اداره آب و فاضلاب شاهرود ادامه داد: سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح شبکه‌سازی فاضلاب این شهرستان اختصاص یافت که تمام آن هزینه شد.

شهر شاهرود با بیش از ۱۶۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha