۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰:۰۰
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85111103
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیمارستان خیریه سرطانی دزفول نیازمند دستگاه رادیوتراپی است

دزفول-ایرنا- رئیس بیمارستان خیریه سرطانی امام حسن مجتبی(ع) دزفول گفت: این بیمارستان برای ارائه خدمات به همه بیماران مراجعه کننده نیازمند یک دستگاه رادیوتراپی دیگر است.

محمدرضا اسماعیل چگنی عصر یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا ضمن قدردانی از معاونت درمان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی دزفول برای پیگیری رفع مشکلات بیماران سرطانی افزود: با وجود همکاری‌های صورت گرفته با کمبود دستگاه رادیوتراپی مواجه هستیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۲ دستگاه رادیوتراپی در این بیمارستان فعال است که یکی از آنها در برخی موارد دچار مشکل می‌شود.

رئیس بیمارستان خیریه سرطانی امام حسن مجتبی(ع) دزفول گفت: حدود ۱۰۰ بیمار روزانه با این دستگاه‌ها تحت درمان رادیوتراپی قرار می‌گیرند و حدود ۶۰ تا ۷۰ بیمار نیز در نوبت دریافت خدمات رادیوتراپی هستند.

وی افزود: مجبوریم بخاطر کمبود دستگاه نوبت‌های آنها را حدود ۲ ماه به تعویق بیندازیم که این امر موجب اختلال در روند درمان بیماران سرطانی می‌شود.

اسماعیل چگنی با بیان اینکه این بیماران بیشتر مربوط به شهرها و استان‌های اطراف هستند، اظهار کرد: دستگاه رادیوتراپی اهواز خراب است و بیماران برای درمان مجبورند به دزفول مراجعه کنند.

وی خواستار مساعدت و همکاری وزارت بهداشت درخصوص خرید دستگاه رادیوتراپی با قیمت دولتی شد و افزود: دستگاه‌های موجود برای این تعداد بیمار کم است.

رئیس بیمارستان خیریه سرطانی امام حسن مجتبی(ع) دزفول گفت: بیماران سرطانی توان پرداخت هزینه‌های درمان و رفت و آمد را ندارند چراکه درمان آزاد بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.
وی با اشاره به اینکه خدمات رادیوتراپی استان خوزستان فقط در اهواز و دزفول انجام می‌شود، ادامه داد: هزینه خرید دستگاه رادیوتراپی ۱۰۰ میلیارد ریال به نرخ دولتی و به نرخ آزاد بین ۷۵۰ تا ۸۰۰ میلیارد ریال است.


اسماعیل چگنی اظهارکرد: تعداد بیماران زیرپوشش انجمن حمایت از بیماران سرطانی دزفول ۹ هزار و ۶۰۰ نفر است که از این تعداد چهار هزار و ۶۰۰ بیمار مربوط به دزفول و مابقی غیربومی هستند.

وی افزود: اسکان، تغذیه، ماموگرافی، بستری، شیمی درمانی سرپایی، رادیوتراپی و هزینه آزمایشگاه آنها رایگان انجام می‌شود و در واقع صندوقی برای پرداخت هزینه بیماران در بیمارستان وجود ندارد.

رئیس بیمارستان خیریه سرطانی امام حسن مجتبی(ع) دزفول گفت: شاهد افزایش بین ۲۰ تا ۳۰ درصدی بیماران مراجعه کننده به این بیمارستان در پنج ماه اخیر هستیم که این افزایش تعداد بیماران به علت خرابی دستگاه رادیوتراپی اهواز و رشد سرطان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha