ایستگاه راه آهن مشهد ظرفیت جا به جایی سالانه ۲۰ میلیون مسافر را دارد

مشهد- ایرنا- مدیر کل راه آهن خراسان گفت: ظرفیت زیرساختهای جا به جایی مسافر در ایستگاه راه آهن مشهد به حدی ارتقا یافته که می توان سالانه در این ایستگاه به ۱۸ تا ۲۰ میلیون مسافر ریلی خدمت رسانی کرد.

مصطفی نصیری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال ۱۵.۷ میلیون مسافر در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد جا به جا شده و رکورد جدیدی در جا به جایی مسافر در تاریخ راه آهن خراسان ثبت شد.

وی ادامه داد: بر این اساس هم اکنون ماهانه ۱.۳ میلیون مسافر در مسیر ریلی مشهد جا به جا می شوند، چنان که در فروردین امسال یک میلیون و ۳۳۰ هزار مسافر از این طریق جا به جا شدند.

مدیر کل راه آهن خراسان در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر دلایل عدم افزایش تعداد قطار مطابق تقاضای مردم اظهار کرد: طی نوروز امسال ۷۰ درصد ظرفیت قطارهای برون شهری کشور به مسیر ریلی مشهد اختصاص یافت و از طرفی ۹۵ درصد ظرفیت اشغال(صندلی) مسافر در قطارها پر شد.

نصیری افزود: با تلاشهای صورت گرفته در ایستگاه راه آهن مشهد، این مجموعه قابلیت ارائه خدمات به حدود ۲۰ میلیون مسافر را دارد اما جا به جایی مسافر به این میزان در مسیر مشهد موضوع دیگری است که تحقق آن مشروط به وجود ناوگان مسافربری، برنامه ریزی برای حرکت قطارها و درخواست برای مسافر در همه فصول است.

وی اضافه کرد: حرکت قطارها در مسیر مشهد و راه آهن خراسان مطابق برنامه ای انجام می شود که قبلا به ما ابلاغ کرده اند لذا نمی توان در خصوص تردد مسافر در طول همه مسیرهای ریلی منتهی به مشهد اظهار نظر کرد.

۲۳ ایستگاه راه‌آهن در شبکه ریلی خراسان دایر است و به طور معمول سالانه بیش از نیمی از قطارهای مسافربری کشور به تردد مسافر بین مشهد و ۲۷ شهر و مرکز استان اختصاص می یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha