۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۲۷
کد خبرنگار: 2712
کد خبر: 85111235
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوشش کامل رادیویی و تلویزیونی در خراسان جنوبی اولویت دارد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: توسعه ایستگاه‌های فرستنده در خراسان جنوبی جای تقدیر دارد و درخواست ما این است که به افزایش پوشش رادیویی و تلویزیونی در سراسر استان و تکمیل پوشش دیجیتال توجه ویژه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز یکشنبه در مراسم افتتاح رسمی پروژه‌های فناوری و توسعه‌ای صدا و سیمای خراسان جنوبی افزود: این افتتاح‌ها در خراسان جنوبی هدیه نظام و مسوولان سازمان صدا و سیما به مردم است که باید به آنان دست‌مریزاد گفت.

وی گفت: برای صدا و سیما در دور اول سفر رئیس جمهور به دلیل اینکه هنوز مدیران انقلابی مستقر نشده بودند، مصوباتی نداشتیم ولی در سفر معاون اجرایی وقت رئیس جمهور توانستیم هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان متمم سفر اول را اخذ کنیم که ۶۰ میلیارد تومان از این محل برای تکمیل، تعمیر و تجهیز ساختمان‌های فنی و دستگاه‌های صدا و سیما اختصاص یافت.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در سفر دوم رئیس جمهور نیز ۴۰ میلیارد تومان برای تجهیز مناطق فاقد پوشش استان در نظر گرفته شده است و منتظر ابلاغ اعتبارات هستیم.

وی با ارائه درخواست‌ها در حوزه توسعه‌ای صدا و سیما گفت: با توجه به اینکه در شهرهای مختلف خراسان جنوبی باید فرکانس تغییر داده شود، تثبیت موج رادیو برای سراسر استان و تامین تجهیزات لازم یکی از درخواست‌هاست.

قناعت با قدردانی از اقدام مسوولان رسانه ملی برای تامین تجهیزات پوشش رادیویی و تلویزیونی افزود: با این وجود نقاطی در استان داریم که فاقد هرگونه پوشش است و درخواست داریم پوشش در سراسر استان کامل شود.

وی گفت: با توجه به اینکه تامین تجهیزات جدید و با کیفیت HD حدود ۴۴ و نیم درصد جمعیت استان را پوشش می‌دهد، تکمیل پوشش برای ۵۶ درصد باقیمانده در اولویت سازمان صدا و سیما قرار گیرد زیرا کار کردن برای این مردم دوست داشتنی، ارزشمند است.

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش گفت: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در یک جنگ و تقابل نابرابر با نظام رسانه‌ای دشمن قرار دارد؛ دشمنی که از لحاظ سخت‌افزاری و جنگ نظامی در برابر ارتش و سپاه ما زانو زده ولی متاسفانه در حوزه رسانه‌ای همچنان حرف اول را در دنیا می‌زند.

وی افزود: اگرچه در این ۴۵ سال شاهد پیشرفت‌های خوب و به روز شدن صدا و سیما بوده‌ایم ولی درگیر جنگ رسانه‌ای تمام عیار و نابرابر هستیم به طوری که روزانه چندین ماهواره‌ای فارسی زبان علیه آرمان‌های انقلاب و مبانی نظام فعالیت دارند تا مردم را ناامید و سست کنند.

قناعت اظهار داشت: به ویژه هدف‌گیری دشمنان روی جوانان است تا آنان را پشیمان کنند و پیام‌هایی که به کشورهای دیگر می‌فرستند مبنی بر اینکه مردم دنیا و آزادیخواهان، مردم انقلابی ایران را الگو قرار ندهید چون تحت فشار و تحریم‌ها خسته شده‌اند.

وی گفت: هر روز میلیون‌ها بار این پیام را با زبان روز، هنر و رسانه انتقال می‌دهند و القا می‌کنند به کشورهای جهان سوم و جوامعی که در آستانه تحولات هستند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: صدا و سیما در این جنگ نابرابر جلوی امپراطوری رسانه‌ای دشمن ایستاده که جای تقدیر و تشکر از مجموعه صدا و سیمای کشور دارد.

وی گفت: در دولت سیزدهم شاهد استقرار نیروهای انقلابی، دلسوز، ولایی و ارزشی در مسند امور ستاد سازمان بوده‌ایم و انظار ما این است این روند از نظر کمی بیشتر شود، استقرار نیروهای انقلابی در سطح ستادی خوب است اما در بدنه و لایه‌های پایین هم باید مستقر شوند تا شاهد به سرانجام رسیدن ریل‌گذاری باشیم که در حال پیگیری است و به این قوه چهارم کشور کمک کنیم که برای سه قوه دیگر اثرگذار است.

قناعت همچنین از مردم خراسان جنوبی به عنوان مردمی نجیب، انقلابی و ارزشی یاد کرد و افزود: درصد مشارکت مردم خراسان جنوبی در انتخابات از اول پیروزی انقلاب تاکنون رتبه اول یا دوم کشور بوده و حضور مردم در نماز جمعه، مراسم تشییع شهدا و راهپیمایی‌ها باشکوه است لذا بسیار نجیب و پای انقلاب هستند.

وی گفت: در سفر اول رئیس جمهور دیدارهای مردمی به خاطر کرونا در فضای بسته برگزار شد ولی در دور دوم سفرها هم کرونا کمرنگ شده و هم سال گذشته اغتشاشات بود لذا در شبکه‌های مختلف القا می‌کردند که سران قوا نمی‌توانند بین مردم حضور یابند و پیشنهاد استان برای برگزاری دیدار مردمی در فضای باز به بهترین شکل ممکن در اولین سفر دور دوم سفرهای استانی محقق شد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: سخت‌ترین کار در همه جای دنیا جمع کردن مردم است و ما این حضور گسترده مردم را در ۲۲ بهمن و روز قدس و زمانی که اغتشاشات بود و القا می‌شد سران قوا نمی‌توانند بین مردم حضور پیدا کنند، شاهد بودیم.

وی اظهار داشت: این اتفاق بزرگ در دور دوم سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی روی داد و در ورزشگاه آزادی بیرجند ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر مردم جمع شدند که ساعت‌ها منتظر بودند و در نهبندان هم شرایط برای این برنامه فراهم بود در عین حال که فضای مصلی مملو از جمعیت شد.

قناعت گفت: این کار بزرگ مردم خراسان جنوبی و انعکاس رسانه‌ای آن باعث شد الگویی برای سایر استان‌ها شود و برای این مردم که پای نظام هستند، واقعا باید کار کنیم.

وی افزود: مجموعه مدیران و کارکنان صدا و سیمای خراسان جنوبی، حرفه‌ای و به‌روز عمل می‌کنند و اینکه می‌گوییم همراه و همسو هستند به این معنا نیست که نقص‌ها را نبینند و اشکالات را انعکاس ندهند بلکه انعکاس اشکالات به شکل حرفه‌ای است و مردم را ناامید نمی‌کنند بلکه خروجی آن امیدواری به رفع مشکلات است.

معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صدا و سیما هم در این مراسم با مقایسه پوشش تلویزیونی کشور قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: قبل از شکل‌گیری نظام تنها ۲ شبکه محدود در برخی نقاط کشور قابل مشاهده برای مردم بود که اکنون با تلاش‌های مسوولان و کارکنان رسانه و به برکت نظام جمهوری اسلامی ۶۰ شبکه داخلی و خارجی روی گیرنده‌های منازل مردم قابل مشاهده است.

علیرضا شریفی با اشاره به فعال بودن ۳۴۹ ایستگاه تلویزیونی و رادیویی در خراسان جنوبی افزود: امروز به طور همزمان هفت هزار ایستگاه تلویزیونی در استان‌های کشور راه‌اندازی شد که افزایش پوشش دیجیتال را در کشور نتیجه می‌دهد.

وی از استانداری خراسان جنوبی خواست با توجه به هزینه بالای راه‌اندازی ایستگاه‌های تلویزیونی و رادیویی، برای تامین مالی پوشش دیجیتال نقاط فاقد تصویر و صوت در این استان، صدا و سیما را یاری کند.

۴۰ ایستگاه فرستنده و طرح‌های فنی صدا و سیمای خراسان جنوبی امروز به طور همزمان با حضور استاندار، معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صدا و سیما، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و شماری از مسوولان به بهره‌برداری رسید.

۳۶ ایستگاه فرستنده دیجیتال در شهرستان‌های بیرجند، خوسف، درمیان، نهبندان، سربیشه، طبس، قاینات و زیرکوه، راه‌اندازی ۲ واحد سیار "اس ان جی" و سیار تلویزیونی، فرستنده‌های دیجیتال بسته‌های سوم و چهارم با کیفیت HD در ایستگاه پرقدرت تقی قنبر و فاز اول مجتمع فرهنگی، رفاهی و ورزشی صدا و سیمای استان از جمله این طرح‌هاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha