۱۰۲.۵ میلیارد تومان برای گازرسانی به روستاهای چاشم و خطیرکوه مهدیشهر درنظر گرفته شد

سمنان - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: ۱۰۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای گازرسانی به روستاهای چاشم، خطیر کوه شهرستان مهدیشهر و روستاهای در این مسیر درنظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدجواد حقیقت‌حسینی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در حاشیه تور رسانه‌ای به روستاهای مهدیشهر با حضور عباس گلرو نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی افزود: عملیات اجرایی طرح گازرسانی به روستاهای چاشم، خطیرکوه و روستاهای در مسیر از زمستان سال گذشته آغاز شد و طی ۲ مرحله اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح گازرسانی به روستاهای چاشم، خطیرکوه و روستاهای اطراف ۶۰۰ روز زمان نیاز دارد، پیش‌بینی کرد مرحله نخست این طرح طی سال آینده به بهره‌برداری برسد.

این مسوول یادآور شد: مرحله دوم گازرسانی به روستاهای چاشم، خطیر کوه و روستاهای اطراف از آبان امسال آغاز خواهد شد.

حقیقت‌حسینی ادامه داد: مرحله اول تامین زیرساخت و توسعه خط انتقال با اعتبار ۵۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از شهمیرزاد تا چاشم و روستاهای در مسیر آغاز شد و تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: مرحله دوم توسعه خط انتقال از چاشم به خطیر کوه با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان در مرحله دوم از آبان‌ماه اجرا می‌شود.

هدفگذاری پوشش گازرسانی خانوارهای روستایی استان سمنان به ۹۱ درصد

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با اشاره به ۳۲۰ هزار مشترک شهری و روستایی این شرکت، اظهار کرد: پوشش گازرسانی به خانوارهای روستایی با گازرسانی به ۱۲ روستای استان به ۹۱ درصد می‌رسد.

وی بیان کرد: ۹۰ درصد خانوار روستایی و ۱۰۰درصد خانوار شهری از نعمت گاز برخوردار هستند و با گازرسانی به ۱۲ روستا پوشش گازرسانی به ۹۱ درصد می‌رسد.

حقیقت‌حسینی نقش بی‌بدیل گاز در سبد انرژی را گامی مؤثر در راستای عمل به مسوولیت‌های اجتماعی قلمداد کرد و افزود: تامین گاز طبیعی در روستاها به عنوان یکی از اهداف راهبردی این شرکت علاوه بر حفظ محیط زیست، در ایجاد رفاه عمومی، برقراری عدالت اجتماعی، پیشران توسعه اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت و اشتغال پایدار در روستاها نقشی مهم دارد.

وی اضافه کرد: شرکت گاز استان سمنان حرکت رو به رشد و پرشتابی را در توسعه گازرسانی به نقاط مختلف استان دنبال می کند و گازرسانی به روستاهای استان ادامه دارد و طبق تعهد و برنامه‌های پیش بینی شده عملیات گازرسانی به ۱۲ روستا در سال جاری در دست اقدام است.

برای گازرسانی به روستاهای سرخه ۳۰ میلیارد تومان هزینه شد

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: نزدیک به ۳۰میلیارد تومان برای گازرسانی به روستاهای ایج و جوین در شهرستان سرخه هزینه شد و طرح در آینده نزدیک آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌ها ۳۹۵ روستا
ی استان سمنان قابلیت گازرسانی دارد، ابراز کرد: ۲۹۶ روستا گاز رسانی شد و ۱۲ روستا در حال اجرا است.

حقیقت‌حسینی افزود: با گازرسانی به ۱۲ روستا، پوشش گازرسانی در شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه تکمیل و به ۱۰۰درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه برخی روستاهای شاهرود، میامی، بیارجمند و دامغان از نعمت گاز برخوردار نیستند، افزود: گازرسانی به این مناطق نیز در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: سال گذشته اعتبارات سرمایه‌ای این شرکت ۲۴۵ میلیارد تومان بود که امسال این رقم به ۳۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، ۲ هزار و ۷۲۶ واحد و کارگاه صنعتی، ۶ نیروگاه مقیاس‌کوچک و ۲ نیروگاه سیکل ترکیبی در شهرستان‌های سمنان و شاهرود مصرف‌کننده گاز طبیعی در استان سمنان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha