۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۲۹
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85111364
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی هشدار داد: احتمال آبگرفتگی معابر و وقوع رعد و برق در گلستان 

گرگان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی گلستان با اعلام فعالیت سامانه کم‌فشار در ساعات اولیه صبح فردا، از احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مناطق شیبدار استان از بعدازظهر دوشنبه خبر داد و گفت: رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و پدیده مه، از نتایج فعالیت این سامانه بارشی است.

"امان‌محمد کمالی" یکشنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: باتداوم فعالیت سامانه بارشی احتمال بالا آمدن سطح رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، احتمال سیلابی شدن نواحی مستعد و شیبدار، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و اختلال در تردد جاده ای وجود دارد.

کمالی گفت: بر این اساس، تردد نکردن در حاشیه و بستر رودخانه ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات، اتراق نکردن در بستر رودخانه ها، قرار نگرفتن در مسیل‌ها، پارک نکردن خودرو کنار درختان فرسوده، استحکام سازه‌های موقت مانند پوشش گلخانه ها و تابلوهای تبلیغاتی و انجام تمهیدات پیشگیرانه دیگر برای مقابله با بحران است.

گلستان ۱۰ ایستگاه سینوپتیک و فرودگاهی، ۲۲ ایستگاه اقلیم شناسی، ۸۰ ایستگاه باران سنجی، ۲۷ ایستگاه خودکار، ۱۳ ایستگاه باران سنجی بر خط، یک ایستگاه جاده‌ای (خوش ییلاق)، یک ایستگاه جو بالا، یک سامانه برآورد شعاع دید افقی در امتداد باند فرودگاه در ۲ سامانه پایش گرد و غبار، ۲ سامانه تشعشع سنجی (اینچه برون و مراوه تپه) و یک سکوی دریایی و ۲ گیرنده تصاویر ماهواره و رادار در مجموع ۱۶۲ سامانه و ایستگاه دارد.

استان گلستان واقع در شمال کشور دارای تنوع اقلیمی از نیمه مرطوب معتدل تا نیمه خشک و خشک و گرم و سرد است که بارندگی آن از ۱۵۰ تا ۸۵۰ میلی متر متغیر و موقعیت طبیعی استان شامل کوهستان های مرتفع، دشت هموار، مناطق پست، شوره زار، جنگل، مرتع و دریاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha