۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۳۳
کد خبر: 85111372
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس فدراسیون: ورزش زورخانه‌ای سرمایه بزرگ ایران است

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۳۳
کد خبر: 85111372
رئیس فدراسیون: ورزش زورخانه‌ای سرمایه بزرگ ایران است

اراک - ایرنا - رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای ای و کشتی پهلوانی با بیان اینکه این ورزش سرمایه بزرگ ایران اسلامی است گفت: هدف از ورزش زورخانه‌ای توسعه تعلیم و تربیت ورزش پهلوانی به ویژه در بین نسل جوان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار «مهرعلی باران چشمه» عصر یکشنبه در آیین نکوداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه‌ای ای در اراک افزود: این ورزش هم تعلیم، جسم است و همه در تربیت روح اثرگذار است بنابراین فعالان این عرصه قشر ارزشمند جامعه به شمار می‌روند.
وی بیان کرد: هیچ ورزشی در دنیا سراغ نداریم که با ذکر خدا آغاز و با این ذکر به پایان برسد ورزش زورخانه‌ای، سرمایه بزرگ ایران است و اکنون، برخی فدراسیون‌ها جهانی قصد دارند به برخی ورزش‌ها آهنگ اضافه کنند.
رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: در کشور هرگاه حرف از پهلوانی زده می شود نام از تختی و پهلوان پوریا به میان می آید که این افراد جایگاه ارزشمندی در بین نامداران ورزش برخوردار هستند.
باران چشمه افزود: صاحب گود زورخانه حضرت علی (ع) است و کسانی که در این فضا ورزش می کنند و این چراغ را روشن می کند اجرش را از خداوند می گیرند.
وی بیان کرد: همه با تدبیر و برنامه ریزی تلاش کنند تا ورزش زورخانه‌ای توسعه یابد زیرا صاحب اصلی این ورزش دیرینه،. امیرالمومنین (ع ) است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان مرکزی نیز گفت: شهدا پهلوانان واقعی ایران اسلامی هستند و برای این جایگاه رفیع از بزرگترین داشته خود گذشتند.
«بهنام نظری» افزود: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای سرشار از سجایای اخلاقی نشات گرفته از حضرت علی(ع) است.
وی بیان کرد: کسانی از گود زورخانه، برخواسته اند الگو ارزشمندی برای سایرین هستند و مرید امیرالمومنین حضرت علی (ع) هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان مرکزی گفت: پرداختن به ورزش زورخانه‌ای مهم است کسانی که در این رشته ورزشی فعالیت دارند هم روح و هم جسم خود را پرورش می دهند.
نظری افزود: باید این ورزش در بین اقشار مختلف تعمیم داده شود و همه باید با این ورزش سنخیت پیدا کنند.
وی بیان کرد: امروز جامعه ما نیاز به روحیه پهلوانی دارد؛ اگر امروز نتوانیم بر خشم خود غلبه کنیم به عنوان شیعه حضرت علی(ع) ، رهرو او نیستیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز گفت: ورزش نیاز به حکمرانی و ورزش زورخانه‌ای سابقه در تاریخ و آیین ایران اسلامی دارد.
«مسعود پیرایش» افزود: ورزش زورخانه‌ای جای در تاریخ و فرهنگ نیکان ما دارد و این ورزش طلایه دار فرهنگ ما ایرانیان است.
وی بیان کرد: مفتخر هستیم که حضرت علی(ع) بزرگمرد ورزش زورخانه‌ای است.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری گفت : دروازه صدور انقلاب به خارج، ورزش است‌.
در این آیین از تعدادی از پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای استان مرکزی در اراک تقدیر شد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha