۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۳:۳۲
کد خبر: 85111594
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نتایج جشنواره استانی قصه و داستان فاریاب اعلام شد

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۳:۳۲
کد خبر: 85111594
نتایج جشنواره استانی قصه و داستان فاریاب اعلام شد

جیرفت- ایرنا- نتایج نخستین جشنواره استانی قصه و داستان سرداران شهید حسین تاجیک و شهید موسی یوسف زاده فاریاب شامگاه یکشنبه طی مراسی با حضور مسئولان و شرکت کنندگان در مصلی فاریاب در جنوب کرمان اعلام شد.  

به گزارش خبرنگار ایرنا در پایان این جشنواره، در بخش آسیب های اجتماعی، فریبا عادل و محمد حسن نبی ابراهیمی هر دو از جیرفت به صورت مشترک برگزیدگان رده سوم شدند. شقایق دانش آموز(جیرفت) دوم شد و فاطمه براهام(جیرفت) هم رتبه اول این بخش را به خود اختصاص دادند.

در بخش ایثار و شهادت مقام مشترک سوم به علیرضا براهام و طیبه شجاعی به ترتیب از جیرف و کرمان رسید. در این بخش محسن قاسمی نژاد از جیرفت دوم و شیما شهیدزاده از کرمان رتبه اول را از آن خود کردند.

در بخش ویژه و بخش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اسماعیل ملایی از عنبرآباد مورد تقدیر قرار گرفت و سهراب براهام از جیرفت برگزیده شد.

نتایج جشنواره استانی قصه و داستان فاریاب اعلام شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این آیین گفت: قصه از قدیمی ترین شبکه‌هایی است که در خدمت انسان بوده است و اگر ادبیات کهن و قصه و میراث فرهنگی و میراث فرهنگ و شهادت در هم آمیخته شود ابعاد بیشتر و تاثیرگذارتری در جامعه خواهد داشت.

بهرام مسلمی مهنی افزود: این جشنواره در راستای فرهنگ عظیم، ادبی تربیتی و هنری است.

وی ادامه داد: معرفی اسوه‌های عمل و اخلاص، ماندگاری خاطرات این شهدا و صیانت از میراث این شهدا از اهداف جشنواره است.

مسلمی مهنی افزود: بروز استعدادهای فرهنگی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و کاشتن بذر امید در مخاطبان از دیگر اهداف جشنواره است.

وی ادامه داد: فاریاب ظرفیت های هنری خوبی دارد و برای شکوفا شدن این ظرفیتها باید همگرایی و هم افزایی بیشتر شود.

نتایج جشنواره استانی قصه و داستان فاریاب اعلام شد

فرماندار فاریاب هم در این آیین گفت: فرهنگ غنی ایرانی با غیرت رشادت عجین است و فرهنگ اسلامی سراسر از اخلاق دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم است که تلفیق این دو فرهنگ نتایج پرباری داشته و نمونه آن شهید سردار سلیمانی بوده که خوب این فرهنگ را فهمیده است.

حسام حسینی افزود: مصادیق و راه‌های انتقال فرهنگ قصه و داستان است که ماندگاری دارد ادبیات و فرهنگ و دینی ما آنقدر قوی است که می توانیم به صدور فرهنگ خود بپردازیم.

فرماندار شهرستان فاریاب به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد کرد قصه های منتخب در این جشنواره به شکل کتابی منتشر شود و ابراز آمادگی کرد از نظر مالی نیز کمک کند.

داور این جشنواره هم با اشاره به اینکه ادبیات پایداری همان ادبیات مقاومت است گفت: کشورهای متجاوز ادبیات مقاومت ندارند و ایران از جمله کشورهایی است که در ادبیات مقاومت حرف برای گفتن دارد.

احمد یوسف زاده که خود رزمنده بوده است ادامه داد: هرجای این خاک جستجو کنید شهیدی و سرداری وجود دارد که در مورد آن می‌توان کتاب نوشت.

۲۳۴ اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره استانی قصه و داستان سرداران شهید حسین تاجیک و شهید موسی یوسف زاده فاریاب ارسال شده بود که از بین آنها ۳۶ اثر به مرحله نهایی راه یافت.

این جشنواره در ۲ بخش فراخوان داد و آثار ارسالی در محورهای ایثار و شهادت و آسیب های اجتماعی از جمله موضاعات حجاب و عفاف، طلاق و اعتیاد بود و همچنین نقش حاج قاسم سلیمانی در تامین امنیت جنوب کرمان بخش ویژه این جشنواره بود.

فراخوان جشنواره قصه و داستان سرداران شهید فاریاب نیمه اول فروردین ماه ارسال شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha