۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۱۲
کد خبر: 85111673
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکمیل سد عنبران نمین در گرو تامین ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

اردبیل - ایرنا - معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تکمیل سد عنبران نمین نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که برای تامین آن تلاش می‌شود.

جبرئیل رمضانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصدی عملیات اجرایی سد عنبران در شهرستان نمین اشاره کرد و افزود: با بهره‌برداری از این سد در هفته دولت امسال ۷۰۰ هکتار از اراضی پایین دست سد زیر کشت آبی خواهد رفت.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این سد از سال ۱۳۹۷ آغاز شده است، اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی این سد در سال گذشته ۷۷ درصد بود که با تامین اعتبارات لازم پیشرفت آن نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش یافت.

وی افزود: سد عنبران با حجم مخزن یک میلیون مترمکعب با هدف تامین آب کشاورزی، تغذیه چاه‌ها و قنوات پایین دست، گردشگری و توسعه صنایع روستایی در بالادست شهر مرزی عنبران در حال احداث است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: تاکنون ۸۹۰ میلیارد ریال برای اجرای سد عنبران هزینه شده که ۲۹۰ میلیارد ریال آن سال گذشته اختصاص داده شد.

رمضانی بیان کرد: هم‌اکنون کارگاه با ۱۱۰ نیروی انسانی و ۶۳ دستگاه سنگین بصورت ۲ نوبت کاری فعال بوده و جزو معدود کارگاه‌های عمرانی است که تعطیل نشده و هیچ بدهی به پیمانکار و کارگران ندارد.

وی با تشریح اقدامات انجام گرفته در این طرح افزود: حفاری ۱۰ حلقه از ۱۲ حلقه چاهک پیرومتر و ۹ حلقه از ۱۴ حلقه چاه به اتمام رسیده و ابزار دقیق هم در حال نصب است و سازه برج آبگیر و سازه خروجی هم با پیشرفت ۵۸ درصد در حال اجرا است.

حجم کل مخزن سد عنبران یک میلیون متر مکعب، طول تاج ۳۹۹ متر، عرض تاج هشت متر، ارتفاع از پی ۲۱متر، ارتفاع از بستر رودخانه ۱۸ متر، حجم بدنه سد ۴۱۵ هزار متر مکعب و نوع سد هم خاکی با هسته رسی است.

شهرستان نمین در شرق اردبیل و در همسایگی استان گیلان واقع است ، عنبران یکی از ۲ بخش تابعه نمین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha