۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۴۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85111695
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مرا بپذیر؛ آنچنان که شایسته تو هستم

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۴۰
کد خبر: 85111695
مرا بپذیر؛ آنچنان که شایسته تو هستم

بجنورد- ایرنا- اگرچه بیمه سلامت افراد زیادی را در مناطق روستایی و کم برخوردار خراسان شمالی زیر پوشش قرار داده است ولی باور اینکه نقش بیمه در زندگی بسیار پررنگ است و به عنوان یک جبران کننده مالی به شکل موثری کار خود را درست انجام می دهد باید در تک تک افراد جامعه تقویت شود.

به گزارش ایرنا، درباره‌ بیمه زیاد می‌شنویم و می‌خوانیم ولی کارکرد آن در جوامع روستایی پررنگ‌تر از نقاط دیگر و تاثیرگذاری آن در مناطق محروم بیش از هر منطقه است.

۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی روستانشین هستند و این خود گواه اهمیت این موضوع است و رسیدگی به این قشر نیاز به همت و اراده‌ای همگانی دارد و بیمه سلامت در این خصوص عملکرد مناسبی را از خود بر جای گذاشته است.

این نوع از بیمه نامی آشنا برای تمام افراد در سراسر روستاهای خراسان شمالی محسوب می شود به عبارت ساده تر، بیمه یک حامی‌ و دوست برای روستاییان خراسان شمالی در برابر خطرهای احتمالی مختلف است و حمایت می‌کند.

شناسایی هشت هزار و ۴۴۳ نفر بیمار خاص، شناسه‌دار شدن یکهزار ۵۸۳ نفر نابارور و دریافت خدمات رایگان ۸۵ درصد بیمه شدگان از مهمترین کارکردهایی است که توسط بیمه سلامت در خراسان شمالی اجرایی شده است.

امروزه با گسترش بیمه‌ سلامت، نگرانی خانواده‌های روستایی برای انجام روند درمان و ارتقای سطح سلامتی خود تا حدی نسبت به گذشته کمتر شده است اما از آنجایی که هزینه‌های درمان بسیار بالا می‌باشد، لیکن داشتن بیمه پایه به عنوان یکی از ضروری‌ترین اقدامات و هزینه‌های افراد به شمار می‌آید.

بیمه سلامت پیشرو در خدمات‌رسانی به روستاییان خراسان‌شمالی

دریافت خدمات رایگان ۸۵ درصد بیمه شدگان

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی در خصوص کارکردهای بیمه سلامت در خراسان شمالی گفت: ۷۳۵ هزار نفر از جمعیت یک میلیون نفری این استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که ۸۵ درصد از این تعداد به صورت رایگان خدمات می‌گیرند.

مهرداد سفیدگران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران خراسان شمالی اظهار کرد: ۴۵۱ هزار و ۴۹۰ نفر از مجموع بیمه شدگان این استان روستایی هستند که این جمعیت به صورت رایگان خدمات دریافت می کنند.

وی افزود: ۱۸۲ هزار نفر نیز زیر پوشش صندوق ایرانیان قرار دارند که بین یک تا ۱۰ دهک دسته بندی شده اند و در مجموع حدود ۶۵ درصد این تعداد خدمات رایگان دریافت می کنند که دهک یک تا سه را شامل می شوند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی تصریح کرد: دهک ها بین چهار تا ۹ نیز با درصدهای مختلف حق سرانه خود را بین ۱۰ درصد و حق سرانه تا ۸۰ درصد را پرداخت می کنند و تنها دهک ۱۰ به طور کامل و ۱۰۰ درصد حق سرانه بیمه خود را پرداخت می کند.

وی افزود: ۴۰ هزار و ۷۳۳ نفر کارمند نیز زیر پوشش بیمه سلامت استان هستند که حق بیمه از حقوق آنان کسر می شود.

شناسایی هشت هزار و ۴۴۳ نفر بیمار خاص

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: در گذشته پنج گروه بیمار خاص شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، پیوند کلیه و بیماران ام اس زیر پوشش بیمه قرار داشتند که اکنون به ۱۰۷ گروه بیماری صعب العلاج رسیده است.

وی افزود: بیماران خاص و سخت درمان باید در سامانه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان و یا سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت ایرانیان ثبت نام کنند و مدارک لازم در این خصوص ارایه دهند که بعد از تایید از خدمات بیمه سلامت برخوردار خواهند شد.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی ادامه داد: پزشکان متخصص در گروه های مختلف بیماران خاص و سخت درمان ۱۰۷ گروه بیماری می توانند نام این بیماران را در سامانه های مورد نظر ثبت کنند تا آنان شناسه دار شوند و از خدمات بیمه ای برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته که این طرح آغاز شد و سه میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان خسارت بابت هزینه کرد بیماران خاص به حساب آنان واریز شد که در این مدت ۸۸۳ نفر از خدمات برخوردار شدند.

سفیدگران با بیان اینکه سقف کمک هزینه به این گروه های بیماری که شامل ۱۰۷ نوع می شود سالانه تا ۵۰ میلیون تومان است گفت: تمام پرداختی ها از سوی بیمه سلامت به این گروه به صورت کشوری و از صندوق بیماران خاص است که به صورت کشوری نیز پرداخت می شود.

شناسه‌دار شدن یکهزار ۵۸۳ نفر نابارور

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: بیمه سلامت تا ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری را پرداخت می‌کند و زوجین می‌توانند با ارائه فاکتور نسبت به دریافت هزینه‌های پرداختی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات ناباروری برای اولین بار از طریق سازمان بیمه سلامت ایران از سال گذشته اجرایی شد که در سال گذشته مبلغ ۷۳۰ میلیون تومان پرداخت شد که علاوه بر این به تعداد ۷۸ پرونده نیز ۱۹۰ میلیون تومان بابت خسارت (هزینه کرد) پرداخت شد.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: زوجین می‌توانند از خدمات سه دوره ناباروری در طول یکسال شامل IVF، ICSI، IUI و FET با پوشش بیمه‌ای در بخش‌های مختلف بهره‌مند شوند.

بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ حدود ۲۰.۲ درصد زوج ها در کشور نابارور هستند و خراسان شمالی در میزان ناباروری، جزو استان های با خطر متوسط قرار دارد، به گونه ای که نرخ باروری در استان ۲.۱ درصد است.

این استان حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و هم اکنون طرح سنجش ناباروری در شهرهای بجنورد، شیروان، راز و جرگلان و فاروج در حال اجرا است.

شاخص جمعیتی نرخ باروری کل عبارت است از میانگین تعداد فرزندانی که یک زن در طول دوران بارداری خود معمولا از ۱۵ تا ۴۹ سال به دنیا می‌آورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha