۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۵۹
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85111769
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری اردوهای جهادی دامپزشکی در مناطق کم برخوردار استان قزوین

قزوین - ایرنا- مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: اردوهای جهادی دامپزشکی با هدف پیشگیری از بیماری‌های دام در مناطق کم برخوردار ۲ شهرستان استان برگزار شد.

دکتر مهدی جلوخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اردوها در راستای خدمت رسانی به روستاییان با حضور دامپزشکان اداره کل دامپزشکی قزوین در روستاهای چوبینه و شهید آباد شهرستان آوج و همچنین روستای اسلام آباد شهرستان آبیک برگزار شد.

وی اظهار کرد: در این اردوها دام های سبک روستاییان یاد شده به شکل رایگان علیه بیماری های بروسلوز و آبله واکسینه شدند.

این مسوول گفت: قلاده گذاری سگ های گله و واکسیناسیون آنها علیه هاری، ضدعفونی کردن و توزیع سم برای مبارزه با انگل های خارجی محل نگهداری دام ها و توزیع واکسن نیوکاسل طیور بومی از دیگر خدمات ارایه شده به دامداران این روستاها در اردوهای جهادی برگزار شده بود.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ادامه داد: در این اردوها همچنین پیرامون پیشگیری از ابتلای دام ها به بیماری ها نکات آموزشی به دامداران گوشزد شد.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی دامپزشکی استان قزوین همچنان با قوت ادامه پیدا می کند،اظهار کرد: این اردوها در پیشگیری از ابتلای دام های سبک و سنگین به بیماری ها و حفظ جمعیت دام که اقتصاد و معیشت روستاییان وابسته به آن است، تاثیر زیادی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha