نگاه و تحلیل رهبری درباره نمایشگاه کتاب متمایز و با اهمیت است

تهران- ایرنا- دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی اجتماعی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را بزرگترین رویداد فرهنگی کشور عنوان کرد و گفت: نگاه رهبر معظم انقلاب و تحلیل ایشان از نمایشگاه کتاب بسیار متمایز و دارای اهمیت است.

سکینه سادات پاد روز دوشنبه در جریان بازدید از غرفه خبرگزاری ایرنا در نمایشگاه کتاب و سایر بخش ها در گفت و گوی خود با خبرنگار ایرنا گفت: توفیقی حاصل شد تا بتوانم در بزرگترین رویداد فرهنگی کشور شرکت کنم. مقام معظم رهبری در سالها قبل تعبیر زیبایی نسبت به این رویداد فرهنگی داشته اند که این نشات گرفته از نگاه متمایز ایشان است؛ ایشان فرمودند نمایشگاه کتاب، نمایشگاه معارف بشری است. زیرا اندیشه های مختلف به شکل مکتوب جمع آوری می‌شود و سخاوتمندانه در اختیار انسان ها قرار می گیرد.

دستیار رئیس جمهور، کتاب و کتابخوانی را یکی از مولفه های مهم در کیفیت زندگی بشر برشمرد و عنوان کرد: بشر با کتاب، با اندیشه های مختلفی آشنا می شود که خود می تواند آغازی برای اندیشیدن و انتخاب سبک زندگی خوب باشد. کتاب قدیمی ترین وسیله و ابزار فرهنگی است که عامل اتحاد انسانها و آشنایی اندیشه ها شده است.

پاد کتاب را فصل مشترک برای شروع گفت و گوهای عالمانه و عاقلانه بشری دانست و تصریح کرد: در سی و چهارمین رخداد فرهنگی که در بستر انقلاب اسلامی شکل گرفته، فضای خوبی ایجاد شده است و به نوعی همزمان تضارب آرا دارد زیرا اندیشه های مختلف تبدیل به کتاب شده است.

به گفته وی، ارتباط مردم که در بستر این نمایشگاه شکل گرفته ، می تواند یک فرهنگ سازی در حوزه های فراتر از بحث کتاب باشد.

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی اجتماعی در ادامه با اشاره به ابتکارات که در نمایشگاه سی و چهارم کتاب تهران به کار رفته است، اظهار داشت: نشست های تخصصی اهالی اندیشه با بازدید کنندگان از صحنه های خوبی است که شاهد هستیم و این به نوعی فرهنگ گفت وگو را ترویج می دهد.

وی در رابطه با قدرت خرید مردم برای تهیه کتاب گفت: رهبر انقلاب هم روز گذشته در فرمایشات خود به این موضوع اشاره داشتند و وزیر ارشاد هم برای ارزان شدن کاغذ وعده هایی داده بودند که این می تواند در ترویج فرهنگ کتابخوانی موثر باشد.

پاد تاکید کرد: نباید بحث اقتصاد، کتاب را از سبد خانواده حذف کند و امیدوارم این نمایشگاه در رشد سرانه مطالعه تحولی ایجاد کند.

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی اجتماعی این نمایشگاه را متناسب با فرهنگ و ذائقه ایرانی دانست و با بیان این جمله که ایران در تنوع عناوین کتاب ها بی نظیر است، گفت: این چهره بیرونی آزادی بیان است که تبدیل به کتاب می شود و یکی از ساحت های بیرونی آزادی بیان ، کتاب است که این فرصت را به نویسنده می دهد تا اندیشه خود را در قالب کتاب تولید کند و در معرض مطالعه دیگران قرار دهد.

پاد با بیان اینکه فرهنگ‌ گفت و گو نیاز امروز جامعه است، عنوان کرد: نمایشگاه کتاب به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی می تواند آغازگر این‌ مسیر باشد و این یک جهاد فرهنگی است.

نگاه و تحلیل رهبری درباره نمایشگاه کتاب متمایز و با اهمیت است

امروز همچنین عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان شورای نگهبان و بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با حضور در مصلای تهران از سی و چهارمین‌ نمایشگاه بین‌المللی کتاب بازدید کردند.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار آینده خواندنی‌ست که از ۲۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) آغاز شده تا ۳۰ اردیبهشت ماه پذیرای بازدیدکنندگان است و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha