تشکل‌های دانشجویی در کرونا آسیب دیدند/تعطیلی ۷۰ کانون فرهنگی دانشجویی

تهران- ایرنا- رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به آسیب های تعطیلی آموزش حضوری دانشگاه‌ها در دوره شیوع بیماری کرونا گفت: در این مدت ۷۰ کانون فرهنگی دانشجویی از ۱۳۰ کانون و ۸۰۰ نماز جماعت از سه هزار نماز جماعت تعطیل شدند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی تعطیلی دوساله آموزش حضوری موسسات آموزش عالی را به دلیل همه گیری کرونا در ایران عجیب و نسبت به بقیه کشورها بیشتر دانست و افزود: این تعطیلی آموزش حضوری دانشگاه ها به آسیب های تربیتی منجر شد و در نتیجه آن آثار سوء تعطیلی را در دانشگاه ها دیدیم؛ پس از بازگشایی دانشگاه ها، تفاوت جنس دانشجویی که به دانشگاه وارد شده بود به دلیل دو سال دوری کاملا متفاوت بود از دانشجویان گذشته.

وی در این نشست با حضور وزیر کشور، وزیر علوم و سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: بنابر آمار کلی از ۳۰۰ هیات دانشجویی، ۱۴۰ هیات دانشجویی بعد از این دو سال و نیم تعطیلی، باقی مانده بودند. همچنین از ۱۳۰ کانون فرهنگی، ۷۰ کانون تعطیل شد و از سه هزار نماز جماعت، ۸۰۰ نماز جماعت تعطیل شده بود که بعد هم فعال نشدند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد: به طور کلی تعداد تشکل های دانشجویی بر اساس آمار کاهش یافته است؛ در حالی که این تشکل ها حلقه های میانی بودند که کنشگری را به فضای عالی منتقل می کردند. در صورتی که این فعالان باید کنار هم قرار بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی تصریح کرد: بر این اساس تصمیم گرفتیم سه درصد از دانشجویان که فعال تر هستند، در تابستان که فرصت خوبی است کنار هم قرار بگیرند و به شبکه تبدیل شوند تا با آمادگی وارد سال تحصیلی جدید شوند.

وی با بیان اینکه دشمنان و ضدانقلاب در پاییز سال ۱۴۰۱ دنبال کُندکردن حرکت علمی دانشگاه ها بودند که محقق نشد. گفت: طرح اولیه از بین بردن فاصله بین مجموعه های انقلابی و کنار هم قرار گرفتن آنها در بازه یک هفته ای و دو هفته ای بود که آورده اولیه آن در فضای دانشگاهی در سال جدید دیده شد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، محیط دانشگاه را به دلیل حضور عناصر نخبه و کنشگر برای دشمن هم محیط مناسبی دانست و گفت: دشمنان از این محیط برای آسیب زدن و روشن نگه داشتن شعله های آسیب استفاده می کنند.

وی یادآور شد: امروز طرح حامیم حلقه میانی بین مدیریت عالی کشور و بدنه جامعه است. امیدواریم دوره دوم به شکلی مناسب تر برگزار شود.

به گزارش ایرنا، دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با عنوان حلقه‌های میانی؛ طرح حامیم به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ها و مشارکت دانشگاه های سراسر کشور همچنین همکاری تشکل‌های دانشجویی در تعدادی از دانشگاه ها برگزار شده و حضور دانشجویان در این طرح ۲ واحد آموزشی محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha