از جذب ۹۲ درصدی اعتبارات در شمیرانات تا نوسازی مخازن پسماند تر در ۴۰ محور

شمیرانات - ایرنا - شهرداری منطقه یک تهران/شمیرانات/ با رشد ۵۲ درصدی اعتبارات ابلاغی در چهار ماه پایانی سال، توانست ۹۲ درصد اعتبارات ۱۴۰۱ را جذب هزینه کند.

به گزارش ایرنا، سید مهدی صباغ شهردار این منطقه یک تهران (شمیرانات) روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه منطقه یک در سال ۱۴۰۱ در بودجه اصلاحی، افزایش بودجه ای به میزان ۵۲ درصد نسبت به اعتبار ابلاغی ابتدای سال داشته است توانست مبلغ ۹۲ درصد از اعتبارات را جذب هزینه کند.

وی افزود: منطقه با پایش صورت وضعیت ادارات و مدیریت اسناد مالی در پایان سال مالی جاری توانست نسبت به آذر ماه ۱۴۰۱ که از حدود ۲۳ درصد جذب برخوردار بود به ۹۲ درصد جذب هزینه ها در اردیبهشت ۱۴۰۲ برسد.

این مسئول خاطرنشان کرد: تجهیز سوله های بحران، اسکان های کارگری، پایانه های حمل و نقل عمومی، خرید مخازن زباله، افتتاح مجموعه های ورزشی شهرک نفت و... از جمله اقدامات اجرایی منطقه در سال جاری بوده است.

نوسازی مخازن پسماندتر در بیش از ۴۰ محور شمال پایتخت

وی اضافه کرد: معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه‌ یک به منظور ارتقاء بهداشت عمومی و انتقال مکانیزه پسماند تر، نسبت به خرید و نصب مخازن پسماند تر در معابر شمال پایتخت اقدام کرده است.

به گفته صباغ، پس از پایش های میدانی در سطح محلات و با توجه به پیام های دریافتی از شهروندان، اولویت های نصب مخازن در شمال تهران مشخص و در راستای ارتقاء زیست پذیری شهری و صیانت از محیط زیست، مخازن آن ها با مخازن نو تعویض شد.

وی ادامه داد: مخازن پسماند تر جانمایی شده، یکهزار و ۱۰۰ لیتری بوده و با پراکندگی متفاوت در سطح محلات ۲۷ گانه شمال تهران، محور خیابان های شریعتی، ولیعصر، باهنر، دربند، لواسانی، قیطریه، پورابتهاج، ازگل، سوهانک و ... بسته به نیاز و ضرورت موجود، توزیع شده است.

این مسئول از شهروندان درخواست کرد: شهرداری را در حرکت به سوی شهری پاکیزه، به دور از آلودگی های زیست محیطی و مکانی امن برای زندگی عموم شهروندان یاری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha