فرماندار رودان: تربیت جوانان انقلابی، نتیجه فعالیت کانون‌های مساجد باشد

بندرعباس - ایرنا - فرماندار رودان با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه‌زدن به انقلاب و نظام اسلامی گفت: نتیجه فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید تربیت جوانان متعهد و انقلابی باشد.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا سالاری روز دوشنبه در دیدار با سرپرست و کارکنان ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد هرمزگان و رابطان کانون‌های فرهنگی و هنری شهرستان رودان افزود: نخبگان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید سخنان گهربار رهبر معظم انقلاب اسلامی را تجزیه و تحلیل کنند و در اختیار جامعه قرار دهند تا برای عموم ملموس‌تر گردد.

وی بیان کرد: دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی جنگ تمام عیار ترکیبی را علیه ملت ایران به راه انداختند اما با رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب توطئه دشمنان خنثی شد.

فرماندار رودان، کار و فعالیت در حوزه فرهنگ را سخت و دیربازده دانست و افزود: گاهی سال‌ها زمان می‌برد تا نتیجه کار فرهنگی بروز و ظهور پیدا کند.

وی همچنین برگزاری مسابقات قرانی مدهامتان را اتفاقی مبارک دانست و گفت: مسابقات قرآنی به نام مسجد باید بسیار خوب و پربار برگزار شود.

فرماندار رودان با تاکید بر اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید در مسیر تربیت قاری و حافظ قرآن گام بردارند، افزود: هر کانون فرهنگی هنری باید حداقل هرساله ۱۰ نفر آشنا به قرائت قرآن تحویل جامعه بدهد.

سالاری همچنین بر مطالعه وصیت شهدا و سرکشی از والدین و خانواده‌های شهدا توسط فعالان فرهنگی مساجد تاکید کرد و گفت: جمع‌آوری و ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا باید در دستورکار کانون‌ها قرار گیرد.

وی در پایان اعلام کرد: بزودی طی نامه‌ای به بخشداران و دهیاران شهرستان ابلاغ خواهد شد که در اجرای برنامه‌های فرهنگی با کانون‌های مساجد همکاری داشته باشند.

۷۰ درصد کانون‌های مساجد هرمزگان در مناطق روستایی هستند

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان نیز گفت: از مجموع یکهزار و ۶۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان، ۲۰۳ کانون در مساجد شهری و روستایی شهرستان رودان فعالیت می کنند.

اسلام خواجه‌یی، احیای کارکردهای متنوع مساجد، ترویج فرهنگ مسجدی و معارف اهل بیت(ع)، مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن از طریق جذب جوانان به مساجد و تربیت دینی آنان و کادر سازی برای آینده انقلاب و نظام را از جمله اهداف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ذکر کرد.

وی به برنامه‌های پیش روی کانون‌های مساجد اشاره کرد و افزود: برگزاری برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت، برگزاری مرحله شهرستانی جشنواره قرآنی مدهامتان در شهرستان‌های مختلف استان و برگزاری آیین‌های افتتاحیه و اختتامیه طرح اوقات فراغت تابستان امسال از شاخص‌ترین برنامه‌هاست.

این مسوول اجرای موفق این طرح‌ها را منوط به حمایت و همراهی مسوولان به ویژه بخشداری ها و دهیاری‌ها دانست و گفت: بیش از ۷۰ درصد از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در مناطق روستایی مستقر هستند و در صورت حمایت دهیاری‌ها می‌توانند در حوزه فرهنگی هنری نقش موثرتری را ایفا کنند.

گفتنی است؛ رابطان کانون‌های فرهنگی هنری رودان نیز با ارائه خلاصه‌ای از مهم‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته، خواستار توجه بیشتر مسوولان شهرستان از برنامه‌های فرهنگی هنری مساجد شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha