۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 2291
کد خبر: 85112216
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جلسه کمیته امور جوانان ستاد مرکزی بزرگداشت امام (ره) برگزار شد

شهرری - ایرنا - جلسه کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی سی و چهارمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی (ره) با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های عضو این کمیته در جوار حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار و بر تبیین درست اندیشه امام راحل در جامعه تاکید شد.

به گزارش ایرنا از اعلام پایگاه اطلاع رسانی آستان امام خمینی (ره) مسئول کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) در این جلسه گفت: بی شک معرفی درست امام به جامعه و تبیین صحیح اندیشه معمار کبیر انقلاب در استقرار نظام جمهوری اسلامی و اعتقاد به رأی مردم و نقش اصلی مردم در اداره کشور می‌تواند در شرایط امروز جامعه مایه آرامش آحاد مردم گشته و انسجام و اتحاد همه قشرهای جامعه را برای توسعه و تعالی کشور به همراه داشته باشد.

سید احمد حسینی افزود: موضوع تبیین و ترویج افکار و اندیشه‌های حضرت امام در بین جوانان، نوجوانان، دانش‌آموزان، دانشجویان، دانشگاهیان و فرهنگیان به عنوان یک برنامه راهبردی و درازمدت باید مورد توجه همه دستگاه‌های آموزشی، تحقیقاتی، فرهنگی و تبلیغی کشور قرار گیرد.

وی یادآور شد: امام به عنوان یک انسان خدامحور و رهبری الهی و سیاستمداری برجسته که توانست تحولی عظیم و اساسی در عصر حاضر هم در کشور و هم در سطح بین‌المللی ایجاد کند، در صورت عمل مسئولان کشور به افکار و اندیشه‌های ایشان، می‌تواند جمهوری اسلامی را به سمت توسعه و رفاه و عزت سوق دهد.

در این جلسه نمایندگان تعدادی دستگاه از جمله نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، وزارت آموزش و پرورش، جهاد دانشگاهی و دانشگاه علمی – کاربردی گزارشی از اقدامات دستگاه‌های خود را برای بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) در طول سال و برای سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام ارائه کردند.

به گزارش ایرنا، آیین بزرگداشت سی و سومین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی پس از ۲ سال وقفه (بواسطه فراگیری ویروس کرونا) ۱۴ خرداد سال گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور خیل مشتاقان آن حضرت در حرم مظهر بنیانگذاری جمهوری اسلامی با سخنرانی مقام معظم رهبری برگزار شد.

در مراسم سال گذشته بزرگداشت سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی بیت امام راحل، سران قوا، مسئولان کشوری و لشگری، روحانیون، قشرهای مختلف مردم، مهمانان خارجی و عاشقان امام راحل با رعایت موازین بهداشتی در کنار ضریح مطهر بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی ( ره) یاد و خاطره پیر جماران را گرامی داشتند.

حضرت امام خمینی (ره) الگوی عالم عامل، وقت شناسی، مدیریت، شجاعت، خوش رفتاری، مردمداری، پارسایی و ساده زیستی ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

آیین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر (نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور) نیز به عنوان بزرگترین تشییع جنازه تاریخ، در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha